Resolucija o strategiji EU za plastične odpadke je odziv na zeleno knjigo evropske komisije o strategiji za plastične odpadke in ne za zavezujoče besedilo (ustrezen predlog zakona je po navedbah nemške tiskovne agencije dpa v pripravi). Evropski poslanci poudarjajo, da plastični odpadki močno obremenjujejo okolje, kar je posledica pomanjkljivega uveljavljanja zakonodaje EU na tem področju in odsotnosti pravil za ravnanje s plastičnimi odpadki.
Resolucija tako predlaga vzpostavitev zavezujočih ciljev v evropski zakonodaji za zbiranje in razvrščanje do 80 odstotkov plastičnih odpadkov. Zavezujoča merila za recikliranje in usklajena merila za zbiranje in razvrščanje odpadkov bi morala biti oblikovana tako, da bi zagotovili pošteno konkurenco, menijo poslanci in dodajajo, da bi morala Unija ponovno preučiti evropsko direktivo o embalaži. »Parlament je nakazal, kako bi se morali lotiti velikega problema plastičnih odpadkov in njihovega negativnega učinka na okolje in zdravje ljudi. Želimo spremeniti slabe navade in oceniti vpliv izdelkov od proizvodnje do končnega odpadka. Z recikliranjem in dobro uporabo teh izdelkov smo zaprli krog, kar bo pomagalo pri čiščenju naših morij, ustvarilo bo tudi nova delovna mesta,« je dejal poročevalec Vittorio Prodi (S & D, Italija).
Recikliranje in kompostiranje prednostni nalogi
Poslanci sp pozvali evropsko komisijo, naj v letošnjem letu pripravi predloge o postopnem opuščanju (do leta 2020) odlaganja odpadkov, primernih za recikliranje ali predelavo, na odlagališčih, ter oblikuje ukrepe, ki ne bi spodbujali njihovega sežiganja. Plastični odpadki ne bi smeli biti uporabljeni kot vir energije, razen ko ni nobene druge možnosti, so prepričani poslanci.
Najbolj nevarne plastične materiale bi morali po njihovem mnenju umakniti s trga. Plastične vrečke za enkratno uporabo bi morale biti postopno umaknjene s trga, kjerkoli je to mogoče, sprejeti je treba tudi ukrepe proti nezakonitemu izvažanju in odlaganju plastičnih odpadkov, opozarjajo v parlamentu.
Gospodarski potencial recikliranja plastike je še vedno neizkoriščen; le 25 odstotkov takih odpadkov gre danes v reciklažo. Če bi v celoti izpolnjevali zahteve evropske zakonodaje na tem področju, bi lahko privarčevali 72 milijard evrov na leto, sektor ravnanja z odpadki bi si lahko obetal za 42 milijard evrov večji promet, do leta 2020 bi bilo ustvarjenih tudi 400.000 novih delovnih mest, je še zapisano v resoluciji.
Nižje mejne vrednosti emisij CO2 za lahka gospodarska vozila
Evropski poslanci so v torek potrdili tudi osnutek zakonodaje, ki do leta 2020 predvideva občutno nižjo mejno vrednost emisij ogljikovega dioksida za nova lahka gospodarska vozila. Ta se bo znižala s sedanjih 203 gramov na kilometer na 147 gramov na kilometer. Ministri EU so se glede zakonodaje neuradno že sporazumeli. Njen cilj je do leta 2020 doseči najvišjo dovoljeno povprečno vrednost emisij 147 gramov na kilometer za celotno paleto modelov v Uniji registriranih proizvajalcev lahkih gospodarskih vozil.
Za uravnoteženje povprečnih količin izpustov bodo proizvajalci tako morali izdelati dovolj čistejših modelov vozil, s katerimi bi izravnali izpuste težjih vozil in vozil, ki v večji meri onesnažujejo okolje. »Ker je življenjska doba lahkih gospodarskih vozil daljša kot pri osebnih vozilih, je nujno, da se držimo zastavljenih ciljev,« je poudaril poslanec Holger Krahmer (ALDE).
Zakonodaja zahteva tudi uvedbo bolj zanesljivih preskusnih postopkov merjenja emisij ogljikovega dioksida. Tako naj bi trenutne postopke nadomestili z novim postopkom za lahka tovorna vozila World Light Duty Test Procedure (WLTP), ki je bil razvit v okviru ZN, so še sporočili iz evropskega parlamenta.