Praktični prikaz uporabe črne jeklarske žlindre kot agregata v asfaltnih obrabnih plasteh si je bilo pred dnevi mogoče ogledati na regionalni cesti Kneža–Podbrdo, in sicer v okviru projekta Promocija recikliranja industrijskih in gradbenih odpadkov in njihove uporabe v gradbeništvu – ReBirth, ki ga finančno podpirata Evropska unija s programom Life+ in ministrstvo za kmetijstvo in okolje. Z ustrezno pripravo žlinder lahko dobimo kakovosten gradbeni material, ki je primerljiv z naravnim materialom, prednosti recikliranega materiala pa so ohranjanje naravnih virov, zmanjšan vpliv na okolje in izboljšanje lastnosti cestišč.
Kakor je ob predstavitvi projekta ReBirth povedala dr. Alenka Mauko z Zavoda za gradbeništvo, v Sloveniji sicer poznamo dobre prakse recikliranja industrijskih odpadkov v cestogradnji, vendar reciklirane odpadke še vedno zelo redko uporabljamo: »Namen projekta pa je, da s praktičnimi prikazi, kakršen je bil na regionalni cesti Kneža–Podbrdo, ozaveščamo strokovno in laično javnost in poudarjamo pomen okoljskih dejavnikov.« V okviru projekta ReBirth bo letos in prihodnje leto potekalo še več podobnih akcij: prikaz reciklaže gradbenih odpadkov pri rušitvi objekta, mobilna razstava, delavnice in podobno.
Po besedah direktorja Razvojnega inštituta Skupine Primorje Zvonka Cotiča v Veliki Britaniji, Nemčiji, Avstriji, Italiji in na Nizozemskem črno jeklarsko žlindro že dalj časa uspešno uporabljajo v najbolj kakovostnih asfaltnih obrabnih plasteh. Kar zadeva varnost na slovenskih cestah, je v skladu z veljavno slovensko tehnično regulativo obvezna uporaba kamenega agregata z določenimi karakteristikami, ki jih izpolnjuje tudi umetni agregat iz žlindre, in sicer za vse ceste, na katerih povprečni dnevni promet presega dva tisoč vozil. Glede na primere dobrih praks iz tujine pa je smiselna uporaba tega materiala tudi na območjih z večjim naklonom, v bližini prehodov za pešce, v območjih krožišč in križišč ter v urbanih središčih.