Samovozeča električna avtobusa bosta vozila na 2,2 kilometra dolgi progi v novi stanovanjski soseski Seestadt Aspern, kjer bosta stanovalce, s hitrostjo 20 kilometrov na uro, brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice. Ustavljala se bosta na šestih postajah po soseski.
Električna avtobusa so v začetku leta 2018 pripeljali na Dunaj, kjer so ju sprva testirali na zavarovanem poligonu, nato pa so ju programirali in nadgrajevali v realnem okolju, vendar zaenkrat še brez potnikov. Spomladi prihodnje leto nameravajo uvesti redno linijo z avtobusi brez voznika, ki bodo delovali v realnih okvirih: z avtobusnimi postajami, voznim redom in pravimi potniki. Kljub temu da gre za samovozeča avtobusa, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval.
»Operater je v avtobusu vedno prisoten, in sicer zato, ker tako zapoveduje zakon, po drugi strani pa tudi zaradi dodatne varnosti. Če se na vozišču pojavi ovira, se lahko vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji še izogniti. Takrat operater prevzame krmilo in obvozi oviro,« je povedal koordinator projekta »auto.Bus – Seestadt« Johannes Liebermann.
Po zaključenem testnem obdobju bodo raziskovalci analizirali vse probleme, ki so jih doslej zaznali. Predvideli bodo posledice, če na primer vstopi preveč potnikov, ter preučili, kako lahko avtobus najbolje komunicira s potniki. Zaradi boljše varnosti so avtobusa opremili še s kamerami, ki zaznajo in celo prepoznajo ovire na cesti, da se lahko avtobus nanje primerno odzove.