Državno tekmovanje mladih v pisanju novinarskega prispevka na temo varovanja okolja in ohranjanja narave je letos potekalo prvič. Nanj so se prijavili učenci in dijaki iz 24 osnovnih in srednjih šol, bronasta priznanja je prejelo 184 sodelujočih, srebrno 68, zlato pa pet mladih ekonovinarjev. Zakaj oziroma s čim so si prislužili najvišjo nagrado, si lahko preberete v nadaljevanju, kjer smo strnili utemeljitve strokovne komisije za vseh pet prejemnikov zlatih priznanj.
Intervju: Vedno odlašamo do zadnjega! (Nejc Novak, Gradbena šola in gimnazija Maribor)
Dom je prostor, kjer preživimo veliko časa, zato je pomembna kakovost prostora in našega bivanja v njem. Avtor prispevka je verjetno tudi zato namenil pozornost varčnim in biohišam ter ekološko tematiko in varovanje okolja prenesel v naš najbolj intimen del življenja. Pred intervjujem je natančno raziskal temo in se nanjo dobro pripravil, zato ta vključuje vse bistvene informacije in je hkrati strukturno pravilno urejen. V prispevku je odlično izraženo zavedanje o pomembnosti načina življenja in trajnostnega razmišljanja.
Komentar: Čisto vodo dobimo, tako tudi vrnimo (Eva Kržišnik, Škofijska klasična Gimnazija)
V komentarju, ki je zapisan na poljuden in širši javnosti razumljiv način, je avtorica z inovativnim pristopom in poglobljenim znanjem podala kakovostne in konkretne informacije o rastlinskih čistilnih napravah. Pred zapisom je na podlagi analize okolja dodobra spoznala sistem, na katerega opozarja v komentarju.
Reportaža: Pot odpadkov – od trgovine do smetišča (Klara Gajšek, OŠ Trbovlje)
Reportaža avtorice vključuje prav vse, kar bralca običajno pritegne k branju prispevka: od intervjujev naključnih kupcev, lastnih izkušenj in opazovanja. Prispevek o odvečni embalaži, ki nastane, če želimo priti do skromnega koščka čokolade, je zato izredno prepričljiv in bralca naravnost spodbudi k razmišljanju o pomenu ravnanja z odvečno embalažo, ki jih povzroča sedanja potrošniška družba.
Reportaža: Moja narava – moja prihodnost (Tia Senekovič, OŠ Pesnica pri Mariboru)
Avtorica je v dobro zgrajenem klasičnem novinarskem članku uspešno prenesla splošna vedenja, znanja in primere v lokalno okolje. Predstavlja veliko konkretnih primerov, v članku je dobro poudarjen pomen zavedanja, da nas čedalje večja količina odpadnih materialov bremeni, hkrati pa avtorica ponuja bralcem rešitve, s katerimi lahko tudi posamezniki spremenijo svoja ravnanja in okolje manj obremenijo z odpadki.
Novinarski prispevek: Zrak v Ljubljani (Ana Stergar, OŠ Hinka Smrekarja)
Avtorica se je na dokaj zahtevno temo prispevka odlično pripravila in uporabila inovativen pristop raziskovanja. V članek je vključila tudi področja, na katerih že potekajo aktivnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestu. V članku torej ne ugotavlja samo stanja, ampak podaja tudi konkretne rešitve problematike.