V okviru projekta Promocije recikliranja industrijskih in gradbenih odpadkov in njihove uporabe v gradbeništvu – ReBirth, ki ga finančno podpirata Evropska unija, program LIFE+ in ministrstvo za kmetijstvo in okolje, si partnerji prizadevajo, da bi pri obnovah cest dajali prednost trajnostnim metodam, kot je postopek hladne reciklaže. »Partnerji projekta ReBirth smo želeli s praktičnim prikazom predstaviti to do okolja prijazno in gospodarno metodo projektantom in izvajalcem gradbenih del, povzročiteljem gradbenih in industrijskih odpadkov, predvsem pa občinam – investitorjem v cestno infrastrukturo, ter seveda lokalni in širši javnosti. Želimo namreč, da bi pri prihodnjih obnovah cest dajali prednost trajnostnim metodam, kakršna je tudi postopek hladne reciklaže,« je dejal vodja projekta ReBirth Jure Leben z Zavoda za gradbeništvo Slovenije.
Vozišča v Sloveniji so v nezavidljivem stanju; zaradi čedalje večjih prometnih obremenitev in neugodnih klimatskih razmer ter vsakoletnega krčenja finančnih sredstev, namenjenih za obnovo in vzdrževanje državnih cest, je so ceste iz leta v leto slabše. »Hladna reciklaža je do okolja prijazna in gospodarna metoda za izdelavo novih kakovostnih nosilnih vozišč. Po tem postopku obstoječo poškodovano cesto zdrobimo, zmeljemo in ji dodamo ustrezno vezivo, tako da nastane nov reciklirani nosilni sloj. Na tako utrjeno nosilno plast pozneje položimo nov asfalt. Pri tem uporabimo ves material iz obstoječe voziščne konstrukcije, s čimer odpade strošek izkopa in odlaganja starega ter strošek priprave in transporta novega materiala. Na ta način lahko izkoristimo star dotrajan material in ga koristno uporabimo v novi voziščni konstrukciji,« je postopek hladne reciklaže pojasnil Zvonko Cotič iz podjetja Spectrum.
Prednosti takšne obnove so ohranjanje naravnih virov, zmanjšan vpliv na okolje in izboljšane lastnosti vozišč. Tovrstna obnova vozišč je tudi cenejša, saj lahko samo pri materialu prihranimo približno 10 evrov na kubični meter materiala. Prihranek je seveda odvisen od primera do primera, predvsem pa od tega, kje obnova poteka.
Eden izmed ciljev partnerjev projekta ReBirth je, da se v sklopu zelenih javnih naročil določi delež alternativnih materialov glede na projektirano prostornino vgrajenega materiala voziščne konstrukcije, ki naj bi bil najmanj 10-odstoten.