Na spletni strani portala www.vsestoritve.com je mogoče oceniti vse izvajalce v Sloveniji, saj so v bazi vsi ponudniki, registrirani pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve. Naša priloga se kot medijski partner pridružuje projektu iskanja priljubljenega izvajalca dejavnosti s področja novogradenj, stavbne opreme in senčil, zaključnih del in adaptacij, inštalacij, ogrevanja ter hlajenja, notranje ureditve, zunanje ureditve, nepremičnin; čiščenja in odstranjevanja madežev; hitrih popravil, sanacij in varnosti doma. Ocenjevanje izvajalcev poteka po spletu, vstopni mesti zanj pa sta naslovnica naše spletne strani www.deloindom.si in spletna stran www.vsestoritve.com, kjer je projektu Priljubljeni izvajalec namenjena podstran z natančnejšimi pojasnili, pravili ocenjevanja in pravili za žrebanje nagrad. Za te se potegujete vsi, ki boste izvajalca iz naštetih kategorij ocenjevali med 30. novembrom in 8. februarjem prihodnje leto. Žrebanj bo pet, vsakokrat bomo podelili dve vrednostni kartici podjetja Merkur za 100 evrov. Številčni oceni oz. številu zvezdic od 1 do 5 lahko dodate tudi svoj komentar ali razlago, za ocenjevanje pa se morate registrirati.
Portal bo izvajalcem, ko bodo na podlagi ocen dosegli predpisani kriterij priljubljenosti, podelil certifikate kakovosti, ki bodo referenca za nove stranke, spomladi pa bo najboljše – po posameznih kategorijah – razglasil na javni prireditvi. Certifikat priljubljeni izvajalec bo prejel vsak izvajalec, ki bo prejel vsaj pet ocen in dosegel povprečno oceno najmanj 4,5.
Ker kot stranka že opravljene storitve ne moremo preizkusiti ali vrniti v osmih dneh, kakor velja za izdelke, kupljene v trgovini, če smo nezadovoljni, ne moremo prav veliko storiti – razen če smo zaradi napak upravičeni do uveljavljanja garancije. Vendar se nezadovoljstvu lahko precej izognemo, če jasno opredelimo, kakšnih storitev in materiala si želimo, kolikšen bo obseg del in kakšne kakovostni ravni naj bo uporabljeni material. Takšne odločitve moramo najpogosteje sprejeti, ko gre za dela, povezana z gradnjo in obnovo doma. Pri odločitvi za izvajalca je med najpomembnejšimi kriteriji cena za opravljeno delo, cene ponudnikov pa lahko primerjamo samo na podlagi enakega popisa dela in materiala.
Ko izvajalca prosimo, naj nam pripravi ponudbo, mu moramo sami pomagati s čim bolj jasnimi podatki. Ponudba bo realnejša in resnejša, če jo bo izvajalec naredil po ogledu pri nas na terenu. Ko gre za zamenjavo oken, obnovo kopalnice, obnovo vodovodnih inštalacij in podobno, tega koraka skoraj ne moremo preskočiti. Nič ni narobe, če vsakemu ponudniku povemo, da iščemo ponudbo tudi pri konkurenci. Za resne izvajalce bo to spodbuda, da jo bodo še skrbneje pripravili in jo dostavili v dogovorjenem roku. Za ponudbo je priporočljivo prositi tri ponudnike, katerih reference smo preverili.
Po formalni plati mora ponudba (enako velja za predračun) vsebovati ime izvajalca in naročnika, številko ponudbe, datum in rok veljavnosti, vsebino ter žig in podpis ponudnika. Že po tem, kako je ponudba sestavljena, lahko presodimo profesionalnost izvajalca. Osrednji del naj obsega čim natančnejši seznam del in materiala, ceno materiala, ceno dela, obračunsko enoto zanj, skupno ceno, rok izvedbe ter rok in način plačila. Cene obrtniških in strokovnih storitev lahko primerjamo z informativnim cenikom za posamezne dejavnosti na spletni strani Obrtne zbornice Sloveniji, kjer jih poiščemo v podzavihkih posameznih sekcij (npr. sekcije za gradbeništvo, za lesarstvo, za elektro dejavnosti, inštalaterjev in energetikov in drugih). Pri pregledovanju ponudbe bodite posebno pozorni na to, ali cena že vsebuje DDV.
Za izvedbo del z obrtnikom sicer ni treba skleniti pisne pogodbe, je pa priporočljivo, predvsem pri večjih delih. Namesto nje prosite izvajalca vsaj za pisni predračun, iz katerega so razvidni vsi pri ponudbi našteti elementi. Če izvajalec izda predračun z izrecnim jamstvom za pravilnost (točnost), ne sme zahtevati večjega plačila, četudi bi pri storitvi nastali večji stroški. Druga možnost je, da je plačilo opredeljeno brez izrecnega jamstva, kar pomeni, da bo račun na koncu večji, vendar je pogoj za to, da vas izvajalec takoj, ko ugotovi, da bo predračun prekoračil, o tem obvesti. Za vsako dodatno delo oziroma strošek se mora torej dogovoriti z vami. Če tega ne stori, ne more zahtevati višjega plačila.
Če se o ceni za manjšo storitev pozanimamo ustno, posebej preverimo, ali bo izvajalec posebej zaračunal še svoje potne stroške, da ne bo pozneje presenečenja.