
Lastniki nepremičnin so bili v preteklosti večinoma neaktivni, kar velja tako za posameznike kot tudi za občine in državo. Za državo in lastnike so ključnega pomena urejene nepremičnine, kar pomeni, da morajo biti urejene v vseh evidencah. Ker pa je država v minulem obdobju namenila premalo sredstev za ureditev tega področja, danes evidence niso na želeni ravni, poudarjajo na GIZ geodetskih izvajalcev: »Nepremičninske evidence morajo služiti za različne namene in potrebe (pravna varnost, davčni vidik, upravljanje z nepremičninami, zemljiška politika …). In če želimo v Sloveniji imeti urejene nepremičninske evidence, moramo del sredstev, ki bo zbran z davkom na nepremičnine, namensko uporabiti za izboljšavo evidenc. Tega področja se je treba lotiti medresorsko in sistemsko.«
Zakon o davku na nepremičnine, ki je bil sprejet konec lanskega leta, je po mnenju združenja prava pot za urejanje področja nepremičnin v Sloveniji, ker pa je bil sprejet ob velikem časovnem pritisku, so nekatere rešitve še nedodelane. Davčna osnova za obračun davka na nepremičnine je posplošena tržna vrednost nepremičnine, kot je vodena v registru nepremičnin. Na izračun posplošene tržne vrednosti nepremičnine vplivajo podatki o nepremičnini, kot so lokacija, velikost, starost nepremičnine in drugi. Nemalo lastnikov je ob prejetju informativnega obvestila geodetske uprave ugotovilo, da so v obvestilu zapisani podatki o njihovi nepremičnini napačni ali pomanjkljivi. Do 31. marca imajo čas, da jih uredijo, pri čemer na združenju poudarjajo, da je svetovanje na področju nepremičninskih evidenc in davka na nepremičnine postalo zelo kompleksno.
V ta namen so na združenju usposobili 42 podjetij in podelilo certifikate 49 osebam, ki so kompetetne za svetovanje lastnikom nepremičnin pri urejanju podatkov o nepremičninah. »Naši strokovnjaki so usposobljeni za urejanje podatkov v registru nepremičnin, za urejanje podatkov pri drugih upravljavcih podatkovnih zbirk ter za izvedbo vseh vrst geodetskih storitev. Podatke v registru nepremičnin lahko z različnimi dokazili lastnik uredi z obiskom na Geodetski upravi RS, lahko pa se odloči za celostno ureditev podatkov in vse uredi s pomočjo strokovnjaka, ki mu bo svetoval in zanj izpeljal vse potrebne postopke na geodetski upravi in pri drugih upravljavcih podatkov,« pravijo na združenju.