Menjava starih garažnih vrat: Sekcijska s pogonom zahtevajo manj prostora

28. 4. 2018 | Besedilo: Tjaša Sterle Polak | Fotografije: arhiv ponudnikov

stara garažna vrata, sekcijska garažna vrata, menjava garažnih vrat, garažna vrata

Pravi čas za menjavo garažnih vrat je, ko nismo več zadovoljni z njihovim videzom, ko nas ob živce spravlja težko odpiranje in zapiranje, ko nas moti ročno odpiranje, še posebno ob dežju ali snegu, ko bi radi imeli ločen osebni vhod, želimo izboljšati njihovo toplotno in zvočno izolativnost, varnost in bi radi tudi garaži privoščili osvežitev.

Pri izbiri novih vrat za starejšo garažo je potrebna previdnost. Starejše garaže, ki se pogosto držijo hiše ali so del nje, so ožje in nižje kot novozgrajene, zato je izbira tipa vrat omejena s prostorom, pomembna pa je tudi dobra toplotna izolativnost. 

Tipi vrat in primerna izbira

Na trgu so na voljo sekcijska, navojna rolo, dvižna in dvokrilna vrata. Navojna rolo vrata se navijajo in jih vgradijo za ali pred odprtino, zahtevajo pa prostor za navijanje. Dvižna se v enem kosu odpirajo pod strop, so manj izolativna kot sekcijska in zahtevajo prostor za odpiranje, kar pomeni, da jih, če imamo na dovozu pred garažo parkirano drugo vozilo, ne moremo odpreti. Dvokrilna pridejo v poštev pri specifičnih zahtevah, pri odpiranju pa tako kot dvižna zahtevajo prost dovoz. V zadnjem času je med kupci največ zanimanja za sekcijska. Poznamo sekcijska garažna vrata, ki se odpirajo navpično navzgor, sekcijska stranska (ki se odpirajo ob steni) ter fasadna vrata, ki se skrijejo v fasado (imajo leseno ali oblogo iz aluminija), v celoti zastekljena garažna vrata in ne nazadnje lesena sekcijska garažna vrata,« je naštela Nina Dornik iz podjetja Matjaž.

Sekcijska vrata so sestavljena iz lamel (sekcij), ki so med seboj povezane s tesnili in se odpirajo navpično navzgor ali ob steno. Lamele se pri odpiranju in zapiranju »lomijo« in zapeljejo po vodilih v prostor. Vodila so opremljena z zobatim jermenom (omogoča tih tek vrat) ali kovinsko verigo. Takšen način dviganja zagotavlja dober izkoristek prostora v garaži, dovoljuje pa tudi tesno parkiranje pred vrati, saj za odpiranje ne potrebujete prostega dovoza. V sekcijska vrata je mogoče vgraditi tudi dodatna vrata za osebni prehod, kar pomeni, da za vsak vstop in izstop iz garaže brez avtomobila ni potrebno odpiranje celotnih vrat. Višina praga pri osebnem prehodu je odvisna od ponudnika, sega pa od 10 do 24 milimetrov.

 Sekcijska vrata se pri zapiranju lomijo in potujejo po vodilih. Pločevina ali les

»Sekcije ali lamele so narejene v t. i. sendvični izvedbi. Zunanja in notranja stran sekcije sta iz pločevine, v sredini pa je trda poli­uretanska pena,« je pojasnil David Štrakl iz podjetja Arcont IP. Za pločevinasta sekcijska vrata je na trgu na izbiro več različnih barv in tudi obdelave površine, kar pomeni, da jih lahko uskladimo z videzom hiše. Na izbiro so tudi lesena, pri katerih so lamele narejene iz masivnega lesa. 

Značilnosti novih garažnih vrat

Ko izbiramo nova garažna vrata, svetujejo pri podjetju Hanus, najprej preverimo širino odprtine: »Od starejših gradenj do danes so se spremenile tudi mere avtomobilov, zato je pogosto treba prilagoditi odprtino za vgrad­njo garažnih vrat.« Najpomembnejša lastnost pa je toplotna izolativnost, so dodali.

Sekcijska garažna vrata so zaradi sendvične izvedbe bistveno bolj zvočno in toplotna izolativna, kot so bila vrata včasih. Izolacija v lamelah prekine toplotni most in prepreči kondenzacijo na notranji strani. Tesnila so vgrajena med lamelami, na spodnjem robu vrat in na podboju. »Prilagodljiva tesnila med sekcijami tudi pri nizkih temperaturah ostanejo mehka in preprečujejo tako toplotne izgube kot vdor prahu,« so navedli pri Arcontu IP. Debelina izolacije se pri ponudnikih razlikuje, giblje pa se od 20 milimetrov do 67 milimetrov. Izbira je odvisna od položaja garaže. Če je ta del hiše in jo uporabljate kot hobi prostor ali prostor za druženje, morajo biti vrata bolj toplotno izolativna, kakor če stoji garaža ob hiši ali pa jo uporabljate samo za avtomobil.

Druga pomembna značilnost garažnih vrat je sistem odpiranja. Ta mora delovati brezhibno, poudarjajo proizvajalci, saj so garažna vrata prva, s katerimi imamo stik, ko pridemo domov. Le kdo bi hotel že pri prvih vratih izgubiti živce, ker se nočejo odpreti? Pogon pri sekcijskih vratih, ki je energijsko varčen (v mirovanju porabi za evro električne energije na leto), je lahko montiran na levem ali desnem vodilu in potuje skupaj z vrati, krmilna enota pa na levem ali desnem zidu garaže. V krmilni enoti pogona je dodana tudi notranja osvetlitev garaže, ki se samodejno vklopi pri odpiranju vrat, pogon pa ima vgrajen še sistem za sporočanje napak. »Če v garaži ni priklopa na električni tok, je mogoče pogon priklopiti na akumulator, ki se lahko napaja tudi s sončno energijo,« so dodali v Arcontu IP. Stara sekcijska vrata je mogoče tudi obnoviti. »Za to se recimo odločimo, če že imamo sekcijska vrata in jih želimo nadgraditi s pogonom. Ali pa želimo hitrejše odpiranje oziroma hitrejši motorni pogon,« je pojasnila Nina Dornik iz podjetja Matjaž. »O renoviranju govorimo v vseh primerih, ko v obstoječ objekt vgradimo nova garažna vrata in lahko z različnimi vgradnimi možnostmi to izpeljemo. Kadar gre za starejše objekte, je velikokrat izziv velikost odprtine,« je dodala Dornikova. »Včasih je treba odprtino povečati, da pridobimo prostor, bodisi zaradi večjega avtomobila bodisi zaradi lažjega dostopa v garažo,« je še pojasnila.

Navojna rolo vrata ravno tako kot sekcijska omogočajo parkiranje drugega vozila na dovozu, vendar za navijanje potrebujejo nekoliko več prostora kot sekcijska.Varnost

Odpiranje sekcijskih garažnih vrat je mogoče z daljinskim upravljalnikom, čitalnikom prstnih odtisov, kodnim ključem, kodnim tipkalom, lahko pa se odločimo tudi za odpiranje s pametnim telefonom. Vsi ti novi načini po mnenju ponudnikov zagotavljajo večjo varnost. Ko so sekcijska garažna vrata s pogonom zaprta, se varovalo pred dvigovanjem zaskoči v omejevalnik tekalnega vodila in jih ni mogoče ročno dvigniti.

Montaža

»Vsekakor je za vgradnjo potrebna dobro pripravljena površina. Pomembno je, da so površine fino ometane in ravne, kajti nepravilnosti lahko sčasoma privedejo do nepravilnega delovanja vrat in hitrejše obrabe,« so pojasnili pri Hanusu. »Prav tako je dobro, da so večja gradbena dela narejena že prej, sicer se lahko vrata pozneje poškodujejo, poleg tega se povzroča dodatna umazanija,« so še dodali. »Za pripravo predračuna potrebujemo podatke, kot so širina in višina prostora na prekladi, širina prostora ob straneh in v dolžino garaže (morebitne prepreke na in ob stropu). Vsekakor pa odsvetujemo, da bi vrata kupili brez ogleda,« je dodala Dornikova.

Za dobro montažo novih garažnih vrat je nujen obisk strokovnjaka, ki bo izmeril odprtino in pregledal možnosti montaže pogona. Ker nova tehnologija omogoča postavitev pogona za odpiranje tudi v manjše garaže, sama oblika odprtine pa pri sekcijskih vratih ne igra večje vloge, ponudniki pravijo, da večji gradbeni posegi niso potrebni. »Pri montaži je pomembno, da sekcija dobro nalega na tesnilo, saj je tam največ toplotnih izgub,« je pojasnil David Štrakl in dodal, da je montaža nato odvisna od želja kupca. Pri vratih, ki delujejo na pogon in niso odvisna od ročnega odpiranja, je dobro preveriti tudi, kako razvejana in odzivna je servisna služba ponudnika, je še opomnil Štrakl.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE