Urejen delovni kotiček doma je v času pandemije novega koronavirusa dobil nov pomen. Zelo hitro kupljena pisalna miza ali neudoben stol za kuhinjsko mizo marsikomu po več mesecih dela na daljavo ne ustrezata več. Ker številna podjetja ugotavljajo, da je hibriden način dela učinkovit, z njim pa so zadovoljni tudi zaposleni, mora domači delovni kotiček postati prava – in udobna – pisarna.
PREBERITE ŠE: KAKŠNE SO FORMALNE ZAHTEVE ZA DELO OD DOMA
Ena izmed privlačnih rešitev so tudi vrtne hišice, ki so jih številni Britanci spremenili v domače pisarne, z idejo pa se spogledujejo tudi Slovenci. V zavetju vrta, obdana z zelenjem, s prostorno delovno mizo, urejeno povezavo na internet in ogrevanjem ter hlajenjem je lesena hiška, ki jo lahko naročimo kar prek spleta, sanjska rešitev za delo na daljavo.
Cene lesenih vrtnih hišic in ut se gibljejo od 800 evrov naprej. Vse je odvisno od velikosti, debeline sten in zasteklitve ter inštalacij (v vrtne pisarne izdelane na ključ je možna tudi vgraditev električnih inštalacij, vtičnic, luči, stikal …). Pri cenah okoli 10 tisoč evrov boste že naleteli na mini sanjske hiške, z notranjo površino nad 20 kvadratnih metrov.
PREBERITE ŠE: 8 IDEJ ZA UREDITEV DOMAČEGA DELOVNEGA KOTIČKA
Čeprav je nakup vrtne pisarne, ute ali celo mini hiške lahko preprost in zahteva samo en klik, se je pred samo postavitvijo smiselno pozanimati pri lokalnem uradu za urejanje okolja (občina, lokacijska informacija), kjer vam bodo dali ustrezna navodila, kaj morate storiti, da se boste držali predpisov in pridobili ustrezna dovoljenja. Če vrtna uta po površini ne presega 20 kvadratnih metrov, potem zanjo ne potrebujete gradbenega dovoljenja, saj se uvršča med enostavne objekte. Pri postavitvi pa morate upoštevati 3.a člen ZGO-1, ki določa, da se enostavni objekti ne smejo postavljati, če so v nasprotju s prostorskim aktom.