Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejan Židan je uvodoma dejal, da je bil ob prebiranju ideje projekta navdušen, predvsem zaradi ideje pravične trgovine, ki jo je zaznal v ozadju. Proizvajalec namreč pozna tako pogoje, pod katerimi bo prodajal, kot tudi pogoje, pod katerimi bo končni kupec dobil njegov produkt, kar je v Sloveniji redko, je menil minister.
Platforma pa omogoča tudi varnost in garancijo potrošnikom, ki so zaradi zavajanj in afer zahtevni in prestrašeni, je še dodal.
Platformo Foodko so razvijali osem mesecev, mesec in pol pa je trajala testna prodaja, je pojasnil eden od ustanoviteljev podjetja Žiga Drev. Prvi kupci so po njegovih besedah izjemno zadovoljni. Možnost nakupa nameravajo tako ponuditi v drugih večjih mestih v Sloveniji - Mariboru, Kopru, Novem mestu, Kranju, kasneje tudi v tujini. Prodajo pa želijo širiti tudi na hotele, restavracije in javne zavode.
Z vzpostavitvijo platforme so želeli v podjetju rešiti problem nepoštenih praks, proizvajalcem izboljšati in olajšati dostop do kupcev njihovih izdelkov ter rešiti problem pomanjkanja zaupanja med deležniki v industriji, je še pojasnil Drev.
Da je sodelovanje in zaupanje med lokalnimi proizvajalci ključnega pomena, so predstavniki lokalnih proizvajalcev hrane, ministrstva ter Foodka potrdili tudi na okrogli mizi v okviru dogodka, na kateri so predstavili svoje poglede na izzive trženja lokalne hrane.
Vzpostaviti moramo zavedanje med kmeti in živilsko industrijo, da so zavezniki, ter da so med njimi nujne stabilne povezave, je izpostavila predstavnica ministrstva Jana Kokalj.
Direktor Mlekarne Celeia Marjan Jakob je ob tem dejal, da je sodelovanje v živilskem sektorju v Sloveniji že na visoki ravni. "Našli smo stvari, ki nas lahko povezujejo. Sodelovanje se krepi in nadgrajuje, še vedno pa so možnosti za izboljšave," je izpostavil.
Potrošnik se po mnenju direktorja Kmetijske zadruge Šaleška dolina Ivana Dreva ne sme počutiti opeharjenega, zato je treba znamko skrbno gojiti. Strinjala se je tudi direktorica Mlekarne Planika Anka Lipušček Miklavič, ki verjame, da bodo lokalni proizvajalci potrošnike pritegnili le s kakovostjo. "Potrošnike je treba prepričati, da je kupovanje zdrave, lokalne hrane, investicija v lastno zdravje," je še poudarila.