Kot je povedal predstavnik Kinološke zveze Slovenije Marko Bručan, je bilo v Sloveniji konec leta 2017 registriranih 230.000 psov, mnogi med njimi pa so bolj ali manj redni družinski sopotniki v osebnih avtomobilih.
Dejal je tudi, da lastniki psov dajejo premalo poudarka varnemu prevozu svojih ljubljenčkov. Podobna so tudi opažanja policije, ki navaja, da marsikateri lastnik psov ne ve, na kakšen način naj poskrbi, da bo psa vozil varno, predvsem pa se ne zaveda, kakšne posledice lahko nastanejo zaradi neustreznega prevoza.
Da bo vožnja s psi še bolj varna, pa inštruktor varne vožnje na AMZS Janez Marolt svetuje defenzivno vožnjo. Pri takšni vožnji se je treba izogibati nenadnemu zaviranju in grobim pospeševanjem. Povečati je treba varnostno razdaljo, saj bomo le na ta način imeli dovolj časa, da se varno ustavimo oz. več možnosti, da rešimo morebitno kritično situacijo brez sunkovitih manevrov, kar je pri prevozu živali bistvenega pomena.
Transportni boks za psa v vozilu ni zaželen zgolj zaradi varnosti, temveč tudi z vidika udobja in dobrega počutja psa. Pes se namreč v boksu počuti dosti bolje, se umiri in običajno med vožnjo spi, saj se v takšnem primeru ne obremenjuje z okolico.
Ko se lastniki psa odločijo, da ga bodo vzeli s sabo v avto, še zlasti pa takrat, ko se pes skupaj z njimi odpravi na daljšo pot, se morajo na takšno pot ustrezno pripraviti. "Psu pred potjo ne dajemo hrane. Poskrbeti moramo za dovolj veliko količine vode. Pozorni moramo biti na temperaturo: psa ne smemo puščati v avtu - ne na vročini, pri čemer je lahko, če je avto parkiran na soncu, preveč že 15 stopinj Celzija, niti na mrazu, saj je lahko to za psa zelo nevarno. Psa opazujmo. Če ugotovimo, da je v boksu nemiren oziroma kaže kakršne koli znake nelagodja, se ustavimo. Četudi je psu udobno, priporočamo postanke na dve uri - psa spustimo, da se malo sprehodi, in mu ponudimo vodo, na ta način ga sprostimo, da bomo lahko potem nemoteno nadaljevali pot," je dejal Bručan.