Organizacija za zaščito pravic živali PETA po treh desetletjih ugaša svojo uspešno kampanjo proti uporabi krzna v modni industriji. Ker so slogan »Raje sem nag kot oblečen v krzno« prevzeli številni znani obrazi, od uporabe krzna pa so se distancirale številne modne hiše in oblikovalci, PETA meni, da je kampanja uspešno zaključena.
Odločitvi PETE botruje tudi prepoved prodaje krzna v ameriški zvezni državi Kaliforniji. »Redko je, da neka organizacija lahko ukine kampanjo, ker je bila ta tako uspešna,« je sporočil Dan Matthews iz Pete za CNN. »Dolgo časa smo se borili, da bi dosegli točko preloma. V zadnjih letih nam je to uspelo. Ker smo napredna organizacija, menimo, da je čas, da se premaknemo naprej in ne živimo na lovorikah iz preteklosti,« je še poudaril.
Odnos do krzna se je v zadnjih letih precej spremenil. Modne hiše Prada, Chanel, Burberry in številni slavni obrazi so javno spregovorili, da krzna več ne bodo uporabljali ali nosili. Tudi britanska kraljica Elizabeta II. je v svoji garderobi pravo krzno zamenjala z umetnim. Do leta 2021 bo svoj oddelek s krznom zaprla tudi slavna luksuzna trgovina Macy's.
Ena izmed redkih zvezdnic, ki noče javno obsoditi uporabe krzna v modi, je urednica revije Vogue Anna Wintour. V intervjuju za CNN lani je med drugim dejala, da vse več ljudi govori o »ponovni uporabi« krzna (iz starih oblačil) ter da z umetnim krznom bolj onesnažujemo okolje kot z naravnim.
PETA se bo v prihodnje osredotočila na opozarjanje o krutem ravnanju z živalmi v kmetijstvu in uporabi živali v laboratorijih, promovirali pa bodo tudi veganski način življenja. Z uporabo krzna se bodo soočili na drugačne načine in se v prihodnje usmerili predvsem v nasprotovanje uporabi volne in usnja, ki sta oba produkta mučenja živali, meni PETA.
---
MORDA VAS ZANIMA TUDI: Ali pivo po vadbi dejansko izniči ves trud