Letošnja edicija BIO, ki so ga pripravili v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost (CzK), se osredotoča na tematike feminizma, skrivnosti in odpora skozi prizmo floriografije. »Obiskovalce vabimo k dešifriranju sporočil, skritih v jeziku rož - in h končnemu preobratu, kjer bodo spoznali politični vidik palimpsestičnih učinkov rože, ki reinvestira estetsko trivializacijo cvetličnih variacij. Med podobami in mistifikacijo lahko obiskovalci opazijo, da je manipuliranje forme v boju proti zatiranju pomembnejše kot kadarkoli poprej. S pomočjo obsežne količine kritičnih in spekulativnih asociacij operirata politična in feministična steganografija pod krinko navidezno nevtralne in zapeljive banalnosti jezika rož: preko kombinacije estetike in feminizma pa se dvojna agentka, ki pooseblja pretkanost, razkrije v zadnjih razstavnih prostorih,« so zapisali v MAO.
Letošnji BIO združuje razstave in produkcijske platforme. V sklopu slednjih so interdisciplinarne ekipe pod mentorstvom osmih priznanih oblikovalcev obravnavale teme materialnosti, jezika, oblikovanja kot orodja javnosti, marginaliziranih skupnosti in filma. Mentorji so industrijska oblikovalka matali crasset, dachzephir, El Ultimo Grito, Polonca Lovšin in Studio Yukiko v sodelovanju z Grashino Gabelmann.
Lokacije letošnjega bienala so poleg MAO še Galerija ISIS, Mala galerija Banke Slovenije, kjer je predstavljen Projekt Denton, in plakatna mesta Ajdovščina, kjer je predstavljen projekt urbani plakat.
Ob šestdeseti obletnici prve razstave Bienala oblikovanja (BIO 1, 1964) so v MAO pripravili razstavo plakatov, ki so bili oblikovani za 27 bienalnih razstav, izvedenih med letoma 1964 in 2022. Plakati so, kot so zapisali v MAO, v zgodovini bienala odigrali pomembno vlogo ne zgolj pri njegovi promociji, temveč so, zlasti v prvem desetletju bienala, tudi širili nove smernice na področju povojnega modernističnega grafičnega oblikovanja. Plakat za BIO 1 je oblikovala arhitektka Majda Dobravec, za BIO 2 pa so razpisali jugoslovanski natečaj in izbrali plakat hrvaškega oblikovalca Mihajla Arsovskega. »Prvo celostno grafično podobo bienala, katere ključen element je bil plakat, je za BIO 3 leta 1968 zasnoval arhitekt Grega Košak. Organiziranje natečajev za plakat BIO je postalo stalnica, ki se je obdržala vse do osemdesetih let, ko so zaradi slabega odziva začeli izvajati vabljene natečaje,« so še sporočili iz MAO.
Program 28. bienala oblikovanja, ki se bo zaključil 6. aprila 2025, obsega tudi pogovore, delavnice in več drugih dogodkov po mestu.