Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Arhitektura

BIO 28: šestdeset let od prve razstave

Pred dnevi je v Ljubljani vrata odprl 28. bienale oblikovanja (BIO 28). Ta letos obeležuje 60 let od prve razstave. Kustosinja Alexandra Midal je z asistentko Emmo Pflieger pripravila kuratorski koncept z naslovom Dvojna agentka: Govoriš jezik rož?, ki združuje oblikovalce, umetnike, filmske ustvarjalce in mislece z namenom raziskovanja odnosa med umetnostjo, oblikovanjem in zakodiranim jezikom rož.
Kustosinja BIO 28 Alexandra Midalm in direktorica MAO Maja Vardjan, foto Črt Piksi
Kustosinja BIO 28 Alexandra Midalm in direktorica MAO Maja Vardjan, foto Črt Piksi
A. Z.
24. 11. 2024 | 09:24
24. 11. 2024 | 09:24
3:54

Letošnja edicija BIO, ki so ga pripravili v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost (CzK), se osredotoča na tematike feminizma, skrivnosti in odpora skozi prizmo floriografije. »Obiskovalce vabimo k dešifriranju sporočil, skritih v jeziku rož - in h končnemu preobratu, kjer bodo spoznali politični vidik palimpsestičnih učinkov rože, ki reinvestira estetsko trivializacijo cvetličnih variacij. Med podobami in mistifikacijo lahko obiskovalci opazijo, da je manipuliranje forme v boju proti zatiranju pomembnejše kot kadarkoli poprej. S pomočjo obsežne količine kritičnih in spekulativnih asociacij operirata politična in feministična steganografija pod krinko navidezno nevtralne in zapeljive banalnosti jezika rož: preko kombinacije estetike in feminizma pa se dvojna agentka, ki pooseblja pretkanost, razkrije v zadnjih razstavnih prostorih,« so zapisali v MAO.

Letošnji BIO združuje razstave in produkcijske platforme. V sklopu slednjih so interdisciplinarne ekipe pod mentorstvom osmih priznanih oblikovalcev obravnavale teme materialnosti, jezika, oblikovanja kot orodja javnosti, marginaliziranih skupnosti in filma. Mentorji so industrijska oblikovalka matali crasset, dachzephir, El Ultimo Grito, Polonca Lovšin in Studio Yukiko v sodelovanju z Grashino Gabelmann.

Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, foto Peter Giodani
Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, foto Peter Giodani

Lokacije letošnjega bienala so poleg MAO še Galerija ISIS, Mala galerija Banke Slovenije, kjer je predstavljen Projekt Denton, in plakatna mesta Ajdovščina, kjer je predstavljen projekt urbani plakat.

Razstava plakatov

Ob šestdeseti obletnici prve razstave Bienala oblikovanja (BIO 1, 1964) so v MAO pripravili razstavo plakatov, ki so bili oblikovani za 27 bienalnih razstav, izvedenih med letoma 1964 in 2022. Plakati so, kot so zapisali v MAO, v zgodovini bienala odigrali pomembno vlogo ne zgolj pri njegovi promociji, temveč so, zlasti v prvem desetletju bienala, tudi širili nove smernice na področju povojnega modernističnega grafičnega oblikovanja. Plakat za BIO 1 je oblikovala arhitektka Majda Dobravec, za BIO 2 pa so razpisali jugoslovanski natečaj in izbrali plakat hrvaškega oblikovalca Mihajla Arsovskega. »Prvo celostno grafično podobo bienala, katere ključen element je bil plakat, je za BIO 3 leta 1968 zasnoval arhitekt Grega Košak. Organiziranje natečajev za plakat BIO je postalo stalnica, ki se je obdržala vse do osemdesetih let, ko so zaradi slabega odziva začeli izvajati vabljene natečaje,« so še sporočili iz MAO.

Program 28. bienala oblikovanja, ki se bo zaključil 6. aprila 2025, obsega tudi pogovore, delavnice in več drugih dogodkov po mestu.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine