Naslanjač Up posnema obliko ženskega telesa v originalu v rdeči barvi, na katerega je priklenjen tabure v obliki krogle, tako kot so v preteklosti zapornike priklenili k železni krogli. Oblikovalec je z naslanjačem, ki ga je odel v svojo najljubšo barvo – rdečo, razburil takratno javnost. "Takrat sem z naslanjačem pripovedoval osebno zgodbo o ženskah: prepričan sem, da so bile ženske od nekdaj nehote svoje lastne ujetnice. Zato sem se odločil za obliko ženskega telesa s kroglo in verigo, tradicionalno predstavo o zapornikih," je o svojem delu povedal Pesce.
V velikosti osmih metrov
Letos ta oblazinjeni kos pohištva praznuje petdeseti rojstni dan. Obeležili so ga pretekli teden v Milanu na Piazzi Duomo pred znamenito katedralo, kamor so postavili posebej za to priložnost izdelan naslanjač v velikosti osmih metrov, ki je preboden s 400 puščicami. Instalacijo je Gaetano Pesce poimenoval "Maestà Soffrente", z njo pa je želel opozoriti na problem nasilja nad ženskami. Pesce je sporočilo instalacije podkrepil s šestimi glavami divjih zveri, ki so jih postavili ob naslanjač in ki predstavljajo krutost človeka. Omenjeni naslanjač je prvi izdelek italijanskega oblikovanja, ki ima politično sporočilo, pravijo v studiu Gaetana Pesca.
Ob petdesetem rojstnem dnevu so pri podjetju B & B Italia na trg poslali naslanjač Up, ki ga še vedno izdelujejo, v novih barvah: oranžno rdeči, mornarsko modri, petrolejsko in smaragdno zeleni in v barvi kardamoma. Posebno izdajo naslanjača ob tej priložnosti pa so izdelali v črtasti različici bež in petrolejsko zelene barve, ki se nanaša na originalno barvo iz leta 1969.
In še zanimivost: za izdelavo prevleke naslanjača, ki tehta 52 kilogramov, potrebujejo dve uri in 45 minut, za pripadajočo kroglo oz. otoman pa eno uro in 30 minut.
Oblikovanje s političnim ozadjem
Starosta oblikovanja Gaetano Pesce, ki zase pravi, da je vizionarski ustvarjalec, danes dela in živi v New Yorku, po tem ko je leta in leta preživel v Parizu. Njegova dela, ki jih včasih tudi sam na začetku ne razume, imajo vedno politično ozadje. Kot sam pravi, njegova dela temeljijo na idejah, s katerimi opozarja družbo na bolj ali manj alarmantne situacije. Pesce tudi eden prvih, ki je oblikovanje pripeljal v muzeje, zavedajoč se, da je odraz obdobja, v katerem je narejeno.