»Z njim spodbujamo in iščemo dobro slovensko oblikovanje, predvsem izdelkov in storitev, povezanih z izboljševanjem kvalitete bivanja. Ustvarjamo kolekcijo, za katero želimo, da je lokalno prepoznana kot slovensko oblikovanje.
Ugotovili pa smo, da je pomen znaka zlasti lokalen. To pomeni, da je namen dvigovati zavest o dobrem oblikovanju lokalno! In da končno vzpostavimo neodvisen način opozarjanja na dobro slovensko oblikovanje, ki nastaja v povezavi z gospodarstvom,« pravi Mika Cimolini, poslovni vodja programa Centra za kreativnost.
Predloge pregleda strokovna komisija in jih oceni na podlagi kriterijev. Ti morajo izpolnjevati kriterije, po katerih mora biti izdelek več kot 50 odstotno izdelan v Sloveniji, prav tako oblikovan v Sloveniji, trajnosten (po principih krožnega gospodarstva), tehnološko in oblikovano inovativen, oblikovno domišljen, jasen in funkcionalen ter družbeno angažiran.
Znak odličnosti je unikatno generiran za vsak izdelek posebej. Znak, ki je zasnovan kot optična grafična koda, ki je unikatna za vsak izbran izdelek, je oblikoval Studio Kruh. Izbrali pa so ga na podlagi javnega natečaja. Komisijo je prepričal zlasti s svojo odsotnostjo simbolike.
Za osnovni simbol znaka odločnosti Made in Slovenia so v Studiu Kruh izbrali stilizirano črko S. Ta po besedah Gregorja Makovca iz Studia Kruh nima izrazitega etnološkega ali figuralnega prizvoka, temveč izključno abstraktno vrednost, povezano z imenom države. Na ta način, kot pravi, tudi zagotavljajo daljšo časovno relevantnost predloga. »Pri izbiri glavnega simbola značke smo se želeli izogniti pričakovani izbiri enega od prepoznavnih obstoječih simbolov 'slovenstva' (Triglav, nagelj, lipov list, kolo iz barja …). Tovrstni simboli označujejo le 'slovenskost' izdelkov v najožjem, figurativnem pomenu, ne pa tudi širšega konteksta, v katerem je oblikovanje nastalo,« dodaja Makovec.
Osnovno orodje za pripravo značk Made in Slovenia je namensko razvit generator, ki za vsak izdelek ustvari edinstveno značko. »Ključno je bilo izbrati parametre, ki so vsem izdelkom skupni in hkrati opišejo slovenski naravno-družbeni kontekst. Unikatna značka je generirana na podlagi štirih kvantitativnih parametrov: število uporabljenih črk v imenu izdelka, kar izraža kulturni kontekst; cena izdelka, ki izraža ekonomski vidik; število sodelujočih oblikovalcev, ki predstavlja demografski vidik, in število let razvoja izdelka, ki predstavlja časovni kontekst,« še pravi sogovornik.
Znak odličnosti izbrane izdelke povezuje v njihovi različnosti, izdelkom omogoča skupinsko prepoznavnost in jim hkrati znotraj skupine zagotavlja individualnost ter poudari njihovo edinstvenost.
Znak odličnosti Made in Slovenia bodo po besedah Cimolinijeve mednarodno promovirali zlasti v sklopu razstav Living in the Future (Made in Slovenia) v času predsedovanja Slovenije Evropski uniji. Prva razstava bo ta mesec na Dunaju, sledile bodo razstave v Berlinu, Budimpešti in drugih evropskih mestih, v načrtu imajo približno 20 razstav. Prav tako načrtujejo odpiranje lokalnih prodajnih poti. »V Rutarju načrtujemo predstavitev določenih izdelkov iz te kolekcije takoj, ko se bodo trgovine s pohištvom odprle,« je še povedala Mika Cimolini.
PREBERITE ŠE: Nova zgodba sodelovanja Nike Zupanc