Petinpetdeseta izvedba sejma Salone del Mobile bo po napovedih organizatorja znova pritegnila več kot več kot 300.000 obiskovalcev iz 160 držav, ogledovali pa si bomo lahko izdelke 2310 razstavljavcev na sejmišču Rho in obiskali več kot sto različnih dogodkov v mestu. Mednarodni sejem pohištva poteka na sejmišču Rho, ki leži približno deset kilometrov iz središča mesta, kjer je bila nekoč Agipova rafinerija, nastalo pa je leta 2006 po zamisli arhitekta Massimiliana Fuksasa. Poleg sejma klasičnega, modernega in dizajnerskega pohištva sta letos na sporedu še sejma kopalnic International bathroom exhibition in kuhinj EuroCucina (v okviru slednjega poteka tudi FTK – Tehnology for the Kitchen, ki je namenjen novostim pri gospodinjskih aparatih). To sta bienalna sejma, ki se izmenjujeta s sejmoma svetil Euroluce ter opreme za delovne prostore in pisarne Salone Ufficio. Poleg tega prireditelji že od leta 1998 dajejo priložnost mladim, še neuveljavljenim oblikovalcem in oblikovalskim šolam, ki se predstavijo na SaloneSatellite. Letos sodeluje približno 700 oblikovalcev in študentov oblikovanja, pripravili pa so izdelke na temo New materials, new design (novi materiali, novo oblikovanje).
Novi koncepti bivanja
Vsako leto vzporedno s sejmom potekajo številni dogodki in razstave, povezani z oblikovanjem. Pri tej popestritvi dogajanja sodeluje tudi sam organizator sejma, saj vsakič pripravi kakšno zanimivo razstavo. Tokrat vabi na razstavo Rooms, Novel Living Concepts, katere kurator je Beppe Finessi, v Palazzu dell'Arte pa bo odprta vse do 12. septembra 2016.
Na sejmišču v dvorani 15 je na ogled razstava, posvečena sodobnemu bivanju, z naslovom Before Design: Classic, hkrati pa predvajajo kratki film, ki ga je posnel večkrat nagrajeni filmski ustvarjalec Matteo Garrone na temo Narejeno v Italiji.
Še en dogodek v organizaciji sejma je postavitev »space&interiors«, ki predstavlja materiale, talne obloge in vrata. Zasnoval jo je biro Migliore + Servetto Architects, na ogled pa je središču mesta v predelu Brera,
Slovensko oblikovanje
Na tednu oblikovanja v Milanu že deset let redno nastopa slovenska oblikovalka Nika Zupanc in tudi letos zasledimo njena dela na različnih lokacijah. Na sejmišču Rho sta na razstavnem prostoru italijanskega podjetja Bosa v okviru kolekcije Non ti scordar di me (Ne pozabi me) majhnih darilnih predmetov na ogled njena Magic ball box in ura Infinity. Pri nastanku lepih predmetov so sodelovali tudi drugi priznani oblikovalci, kot so Sam Baron, Matteo Cibic, Jaime Hayon, Sebastian Herkner. Zupančeva se je z Boso prvič povezala lani v projektu ANIMAlita, ki je bil prav tako predstavljen na sejmišču. Podjetje je takrat povabilo deset oblikovalcev, da so interpretirali temo živalskosti. Nastali so objekti, v katerih se prepletajo pečat oblikovalcev, umetnost in oblikovanje.
Zupančeva sodeluje tudi z dvema novima italijanskima podjetjema, Qeeboo in Ghidini1691. Qeeboo, ki izdeluje plastične izdelke po dostopnih cenah, je lani skupaj s hongkonškim investitorjem ustanovil italijanski oblikovalec Stefano Giovannoni, ki spada med pomembnejše italijanske oblikovalce od osemdesetih let naprej. Širše je znan zlasti po izdelkih za podjetje Alessi. V milanski Zoni Tortona podjetje Qeeboo premierno predstavlja 25 izdelkov, med katerimi so tudi tisti, pod katere se je podpisala Nika Zupanc. Poleg novega svetila Dasy, ki ga je oblikovala za to priložnost, in mize X so zraven trije njeni že znani kosi (stola X in Ribbon ter luči Cherry), ki pa so dobili novo preobleko. Poleg Zupančeve podjetje predstavlja tudi druge priznane oblikovalce, s katerimi se je povezalo, kot so švedska skupina Front, italijanski arhitekt Andrea Branzi, nizozemski oblikovalec Richard Hutten in oblikovalka Gabriele Chiave. Šest kosov iz kolekcije Take me to Miami, ki jih je Zupančeva ustvarila za že omenjeno novo podjetje Ghidini1691, je razstavljanih v sloviti galeriji Rossana Orlandi. Tam je znova na ogled tudi rezultat njenega sodelovanja z britanskim podjetjem Sé, ki se je začelo pred tremi leti. Ob izdelkih iz prejšnjih kolekcij bodo pozornost pritegnile novosti iz kolekcije Stay. Poleg tega so v izbor vključeni še nekateri drugi njeni izdelki (postelja Forever, miza Naked), ki smo jih videli že v prejšnjih letih.
Stilno pohištvo
Kar precejšen del sejma je namenjen stilnemu pohištvu, s katerim se v Milanu že štirinajsto leto predstavlja tudi slovensko podjetje Stilles. »Lanska odločitev, da na tem sejmu predstavimo hotelsko opremo in pripadajoče storitve, ki jih ponujamo investitorjem, se je izkazala za zelo dobro, zato smo se letos odločili to ponoviti. Pripravili smo model hotelske sobe z višjo kategorizacijo in del javnega prostora,« pojasnjujejo v podjetju Stilles in dodajajo, da so uporabili posebne površinske obdelave, najkakovostnejše materiale in oblikovali ambient, ki popolnoma sledi aktualnim smernicam v oblikovanju interierjev.