27. 7. 2020 | Besedilo: T. S. P.
Domače pisarne so bolj mirne, a manj ustvarjalne
27. 7. 2020 | Besedilo: T. S. P.
Delo na domu prinaša drugačna razmerja in odnose med zaposlenimi. Socialne odnose bomo morali vzpostavljati drugje.
Po nekaj mesecih so se številni že navadili na delo na domu. Domovi so po novem opremljeni z delovnimi in pisalnimi mizami, nekateri že razmišljajo, da bi si uredili bolj udobne domače pisarne. Police so pripravljene na spletne sestanke, družinski člani pa seznanjeni z urnikom šepetanja. Čeprav so si mnogi oddahnili, da jim ni več treba preživeti ure in ure v prometu, tudi nov način dela terja svoj davek, pišejo v Architectual Digest.
Bolj tiho, a manj ustvarjalno
Nicholas Bloom, profesor ekonomije na stanfordski univerzi, ki preučuje delo od doma, izpostavlja, da v okviru njegove raziskave 13 odstotkov ljudi od doma dela bolje, a kreativnost vseeno peša. Doma je bolj tiho in tudi manj ustvarjalno okolje, poudarja. Pisarne, v katerih je več ljudi skupaj, kljub drugačnemu prepričanju ustvarjajo nekakšno kreativno in igrivo okolje. Predvsem pa nudijo sodelovanje z različnimi ljudmi in druženje. Z delom od doma so številni izgubili navdih, ki prihaja iz spontanih interakcij.
PREBERITE ŠE: Pisarna na balkonu
Kako najti nove ideje, če nismo skupaj, se sprašujejo v newyorškem studiu za oblikovanje ICRAVE. Njihovim zaposlenim manjka stik z drugimi, ki ga prek konferenčnih klicev ne dobijo. Iskanje rešitev skupaj v prostoru z drugimi je hitrejše kot organiziranje pogovora prek spleta.
Kako ustvariti pravo vzdušje?
Glede na okolje, v katerem živimo, je obvladovanje domače pisarne težje kot v službenih prostorih. Temu naj bi botrovalo dejstvo, da so nadzorovana okolja tudi čustveno manj naporna. Težko je vzdrževati red v domači pisarni, kjer živijo tudi otroci in hišni ljubljenčki. Veliko jih ima namreč pisarno bolj urejeno kot svoj dom. Kupi papirjev, nedokončani projekti in čakanje na pravi trenutek ali navdih pa so vir stresa.
PREBERITE ŠE: Kako urediti domač delovni kotiček
Največja izguba pa bodo odnosi med zaposlenimi, kultura v pisarnah in identiteta neke družbe ali podjetja. »Ko šef vstopi v pisarno. Ustvari določeno vzdušje,« pravi direktorica NeuroEQ, Nicole Gravagna. »Dobri vodje znajo postaviti tire, naj zresniti in motivirati za delo. To je prek elektronske komunikacije veliko težje,« je še dodala. Poleg tega dnevnega komuniciranja med zaposlenimi ni več, zato se nekateri težko razumejo. Manj je namreč neverbalne komunikacije in tihih signalov.
Preplet zasebnega in poslovnega
Pisarne so družabna okolja, ki bodo v času, ki prihaja, počasi izginjala. Sledilo bo obdobje žalovanja in nova realnost, kjer se bosta prepletala zasebno in poslovno življenje. A to pomeni le, da bomo pomembne socialne povezave vzpostavljali drugje.