V okvira projekta Next-e bo vzdolž osrednjega omrežja nameščenih 222 večstandardnih hitrih polnilnih postaj z močjo 50 kilovatov in 30 ultra hitrih polnilnih postaj z močjo med 150 in 350 kilovatov. Vzpostavljeni bodo tudi osrednji koridorji Ten-t, s čimer bo zagotovljena infrastruktura za polnjenje električnih vozil na Češkem, Slovaškem, Madžarskem in Hrvaškem ter v Sloveniji in Romuniji.
Kakor pravijo v družbi Petrol, je projekt dober model enkratnega sodelovanja vodilnih skupin v sektorju elektrike, nafte in plina, ki so združile moči s proizvajalci avtomobilov, da bi ustvarili interoperabilno in nediskriminatorno omrežje napajanja električnih vozil kot alternativo obstoječega omrežja vozil z motorji z notranjim izgorevanjem.
Konzorcij sestavljajo skupina Eon, kamor med drugim spadajo Eon Češka republika, Eon Madžarska in Eon Romunija, ter skupina MOL, ki jo predstavljajo hčerinske družbe v vseh šestih sodelujočih državah – Sloveniji, Češki, Slovaški, Hrvaški, Madžarski in Romuniji. Del konzorcija so tudi Hrvaško elektrogospodarstvo na Hrvaškem, Petrol v Sloveniji in na Hrvaškem, Nissan in BMW. Petrol bo v Sloveniji postavil 16 hitrih polnilnic z močjo 50 kilovatov in štiri ultra hitre polnilnice z močjo od 150 do 350 kilovatov, MOL pa 11 hitrih in eno ultra hitro polnilnico.
Konzorcij Next-e bo podpiral nacionalne načrte električne mobilnosti in strategijo za širitev električnih vozil v regiji, razvijal trajne rešitve polnjenja, ocenjeval povezovanje obnovljive energije ter uvajal inovativne poslovne procese in pakete za potrošnike, s čimer bo zmanjšal odvisnost od nafte in prispeval k dekarbonizaciji v Evropi. Tesno bo sodeloval z ministrstvi za promet, Evropsko komisijo in oblikovalci politike, s čimer bo zagotovil, da bo znanje, pridobljeno v projektu, zagotavljajo učinkovito postopno kohezijsko uvajanje infrastrukture za polnjenje električnih vozil.
Podrobnemu načrtu omrežja in študijam informacijsko-komunikacijskih tehnologij bo sledilo dvofazno pilotno uvajanje hitrih in ultra hitrih polnilnih postaj, ki se bo zaključilo s končnim kohezijskim načrtom uvajanja in časovnim načrtom. Projektne dejavnosti so se začele letos z izvajanjem večletnih mednarodnih dejavnosti, ki naj bi se končale konec leta 2020.
Komisija je projekt izbrala med 152 uspešnimi transportnimi projekti izmed prvotnih 349, ki so se prijavili za sofinanciranje v skupnem znesku 7,5 milijarde evrov.