V drugi polovici julija je v Ajdovščini potekal mednarodni evropski projekt Mahepa, ki ga je v sodelovanju s partnerji projekta organizirala ajdovska družba Pipistrel. »Naš cilj je bil spodbuditi študente, da raziščejo in predlagajo inovativne koncepte in rešitve pri načrtovanju novih letal s hibridno-električnimi pogoni. Med prijavljenimi študenti iz 11 držav so izbrali 20 najboljših s področja letalstva, inženirstva in oblikovanja, v ožji izbor je prišlo tudi nekaj slovenskih kandidatov.
»Tri dni so raziskovali številne teme, od tega, kakšna naj bi bila pilotska kabina hibridno-električnega letala, kakšna bi morala biti učinkovitost oblike letala, do tega, kako doseči, da bodo piloti in potniki sprejeli novo inovativno letalo kot varno, udobno in zanimivo za potovanja,« pravijo v ajdovski družbi.
Pet skupin študentov je pod vodstvom strokovnjakov s področja električnega, strojnega in letalskega inženirstva ter oblikovanja tri dni iskalo rešitve, ki so jih nato predstavili strokovni komisiji. Po njenem izboru je bila najboljša skupina študentov s Tehniške Univerze v Delftu (Nizozemska), Politehniške Univerze v Milanu (Italija), Univerze Oslo in Akershus (Norveška) ter Fakultete za strojništvo Univerze v Mariboru (Slovenija). Med člani zmagovalne ekipe, ki si je s svojim predlogom inovativne konfiguracije hibridno-električnega letala ter odlično predstavitvijo ekonomskih in tehniških vidikov priborila trimesečno plačano prakso v podjetju Pipistrel, je tako tudi študent mariborske fakultete za strojništvo Vasja Plesec.
Študenti so se strinjali, da je sodelovanje na takšnem dogodku, kot je Aircraft Design Hackathon, izkušnja, ki je že sama po sebi velika nagrada, saj so imeli priložnost pridobiti novo znanje in veščine ter navezati prijateljske vezi s študenti iz drugih držav. Nagrada – plačano trimesečno pripravništvo v mednarodno priznanem podjetju, kakršno je Pipistrel, pa je le še pika na i.
Ključni rezultat projekta Mahepa bo nov, modularni hibridno-električni pogonski sklop za letala, ki bo deloval na alternativna goriva ali vodik in bo imel potencial za uporabo na večjih letalih. Projekt, ki je prejel sredstva iz raziskovalnega in inovacijskega programa EU Obzorje 2020, vodi družba Pipistrel, sodelujejo pa še Univerza v Mariboru, Compact Dynamics, DLR, Univerza v Ulm, H2Fly, Politecnico di Milano in TU Delft.