Projekt vodikove polnilnice je namenjen predvsem pridobivanju izkušenj pri gradnji potrebne infrastrukture za javno preskrbo z vodikom v cestnem prometu, so pojasnili v Petrolu, kjer so dali pobudo za postavitev polnilnice. Pri tem so združili moči s Centrom odličnosti nizkoogljične tehnologije, ki je za pol milijona evrov vreden projekt pridobil evropska sredstva. EU namreč spodbuja uvajanje alternativnih virov energije in Slovenija je po odpiranju polnilnic za alternativna pogonska goriva med pionirji. Petrol je po državi že uredil 64 polnilnic z avtoplinom, šest polnilnic za električne avtomobile, kmalu pa bo odprl tudi prvo polnilnico s stisnjenim zemeljskim plinom.
Za zdaj je na trgu malo vozil, ki jih poganja vodik, v Sloveniji je le en tak avtomobil, poleg tega se vodik uporablja tudi v enem od vojaških vozil. »Na razvojni poti se je polemiziralo, da vozil na vodik ni, ker ni polnilnice. Zdaj polnilnico imamo in to ne more biti več razlog, da se potrošniki ne bi opogumili za nakup takega vozila,« je povedala direktorica tehničnega razvoja kakovosti in varnosti v Petrolu Marta Svoljšak Jerman, ki veliko potencial uporabe vidi predvsem v javnem potniškem prometu v mestih.
Za množično uporabo so za zdaj vozila na vodik predraga. Nekatere tipe vozil pri Hondi in Hyundaiju je mogoče dobiti za 600 evrov mesečnega lizinga, cena vozila naj bi bila tako med 120.000 in 130.000 evri. »Proizvajalci pa za leto 2015 načrtujejo začetek serijske proizvodnje in padec cene na 40.000 do 50.000 evrov,« je pojasnil Direktor Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije Milan Gaberšček.
Ko se bo začela masovna proizvodnja tovrstnih vozil, bo treba vzpostaviti tudi množično pridobivanje vodika in določiti njegovo ceno. Kilogram stisnjenega vodika stane od pet do 20 dolarjev. V Avstriji, kjer imajo dve polnilnici, devet evrov, na primer. Z enim kilogramom vodika pa avto naredi približno sto kilometrov, kar pomeni, da za zdaj ni cenejši od fosilnih goriv.
Prednost vozila na vodik pred električnimi baterijskimi vozili je, da nima težav z dosegom, saj s polnim rezervoarjem naredi okrog 500 kilometrov. Tudi drugih večjih pomanjkljivosti takšen avto v primerjavi z bencinskim nima, saj ima dobre pospeške, vožnja v njem pa je mirna. Ob uporabi gorivne celice je avto tudi energijsko varčnejši, saj ima skoraj sto odstotkov višji izkoristek od klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem. Gaberšček je prepričan, da je vodik edina resna alternativa fosilnim gorivom na področju mobilnosti. Poudaril je, da bodo v njihovem centru še naprej razvijali tehnologije, da bodo bolj dostopne za masovno uporabo, hkrati bodo v Slovenijo poskušali pripeljati več vozil na vodik in med ljudi širiti »vodikovo kulturo«.
Da je prihodnost alternativnih virov goriv v vodiku, meni tudi predsednik uprave Petrola Tomaž Berločnik. Kot je povedal, v Petrolu že pripravljajo odprtje nove vodikove polnilnice na bencinskem servisu v Velenju, medtem ko je bila lokacija za prvo polnilnico v Lescah izbrana, ker leži v alpski regiji, kjer veliko pozornosti namenjajo obnovljivim virom energije in pogonskim gorivom.