Oznaka 'eko' naj bi v skladu z definicijo Evropske komisije predstavljala izdelke, ki imajo manjši vpliv na okolje v primerjavi z drugimi produkti v isti skupini izdelkov.
Vendar pa podjetja, kot sta nizozemski proizvajalec elektronike Philips in nemški proizvajalec izdelkov za razsvetljavo Osram, večino halogenskih sijalk označita z 'eko', čeprav dejansko spadajo v kategoriji C ali D, ki predstavljata enega najnižjih razredov po učinkovitosti.
"Ne glede na to, ali gre za zeleni spin ali manipuliranje s potrošniki, je učinek enak - ljudje mislijo, da varčujejo z energijo, dejansko pa kupijo najslabše žarnice na trgu," je povedal Stephane Arditi iz skupine Coolproducts.
V Philipsu so za Euractiv povedali, da so na embalaži vseh izdelkov vse potrebne informacije, na podlagi katerih lahko potrošniki sprejmejo odločitev o nakupu njihovih žarnic.
V Osramu so šli še nekoliko dlje in pojasnili, da je lahko oznaka 'eko' tudi okrajšava za ekologijo, v angleškem jeziku pa tudi za gospodarstvo (eco - economy).
Kot so dejali, halogenske sijalke ne vsebujejo živega srebra, zato jih je mogoče vreči med gospodinjske odpadke, nimajo pa niti elektronskih sestavnih delov in zato ne izžarevajo elektronskih magnetnih polj.
Skupina Coolproducts, ki je raziskavo izvedla v trgovinah v Belgiji, Veliki Britaniji, Nemčiji, Franciji, Italiji in Španiji, zdaj razmišlja, da bi pravno ukrepala proti podjetjem, ki zavajajo potrošnike.