Velika Britanija: Na policah tudi izdelki s pretečenim rokom uporabe

Britanska veriga trgovin Co-op bo na svoje prodajne police umestila tudi izdelke, ki imajo pretečen rok uporabe (uporabno najmanj do), da bi zmanjšala količino zavržene hrane. Kupci bodo po nižjih cenah lahko kupili predvsem hrano v konzervah, posušeno hrano (fižol, riž) in zapakirane izdelke.

V trgovini so poudarili, da to ne pomeni, da bodo prodajali tudi hrano, ki ima strogo določen rok uporabe (porabiti do), kot so na primer meso, ribe in mlečni izdelki. S svojo akcijo upajo, da bodo k prodaji izdelkov s pretečenim rokom uporabe (uporabno najmanj do) uspeli spodbuditi tudi druge trgovce.

Zavržena hrana predstavlja pereč problem v Veliki Britaniji, kjer ocenjujejo da je vsako leto zavrženo za okoli 16 milijard funtov pridelkov (to pomeni 700 funtov na vsako gospodinjstvo).  Čeprav je med zavrženo hrano ogromno izdelkov, ki so se v hladilniku »pokvarili«, britanska vlada ugotavlja, da je tudi begajoč sistem označevanja rokov uporabnosti kriv za večjo količino zavržene hrane.

Agencija za nadzor nad hrano pojasnjuje, da je hrana, ki ji je potekel rok uporabe najmanj do še vedno varna za uživanje, čeprav morda ni več tako kakovostna, kot je bila pred določenim datumom. Trenutno veljavna pravila cel dobrodelnim ustanovam prepovedujejo sprejemanje hrane, ki ima pretečen rok uporabe najmanj do, in je zato zavržena.

Razumejo roke uporabnosti

Podjetje Co-op ocenjuje, da bo s prodajo takšnih izdelkov rešila okoli dva milijona ton zavržene hrane. Za obsežnejšo akcijo so se odločili po trimesečnemu poskusnemu obdobju, v okviru katerega so ugotovili, da znižane izdelki s pretečenim rokom uporabe najmanj do prodajo izredno hitro, manjša pa je bila tudi količina zavržene hrane. »S tem ne želimo zaslužiti denar, temveč prispevati k temu, da se bo zavrglo čim manj hrane in čim več izdelkov, ki so še vedno užitni, obdržalo na policah. Če prodamo tudi izdelke s pretečenim rokom uporabe, lahko letno rešimo več kot 50 tisoč izdelkov, ki bi jih sicer morali zavreči,« je pojasnil izvršni direktor Roger Grosvenor. »V trimesečnem poskusnem obdobju smo ugotovili, da so se izdelki, ki smo jih prodajali po 10 penijev prodali v manj kot parih urah, včasih še hitreje. Veliko kupcev razume rok uporabe,« je še dodal.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE