"Na področju javnega naročanja se stalno soočamo z vprašanji, kako v postopkih slediti ciljem javnega naročanja, to je transparentnost, dostopnost in gospodarnost. Če želimo, da zakon ostane fleksibilen in javno naročanje učinkovito, v njem ne moremo določiti vseh podrobnosti, zato v zadnjem času zelo uspešno pripravljamo smernice, ki so delovni pripomoček, za katerega se dogovorimo naročniki, ponudniki in regulator sistema," je na predstavitvi smernic poudaril minister Boris Koprivnikar.
Smernice med drugim opisujejo izračun ocenjene vrednosti, tehnične specifikacije, pogoje za sodelovanje, merila za izbor, izračun ekonomsko najugodnejše ponudbe na podlagi več meril in njihov nabor ter opozorila glede neobičajno nizke cene. "Čeprav najnižja cena ostaja pogoj, pa imajo naročniki na voljo smernice, na podlagi katerih lahko oblikujejo kakovostno naročilo in izločijo anomalije, kot so neobičajno nizke cene ali čudne praske," je pojasnil minister za javno upravo.
Ministrstvo je te smernice pripravilo v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS), Inženirsko zbornico Slovenije, Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije (OZS), Združenjem asfalterjev Slovenije, Darsom, DRI, direkcijo za infrastrukturo ter ministrstvi za okolje in prostor, pravosodje ter infrastrukturo. Deležniki so zadovoljni, da povzemajo njihove strokovne pripombe, pa tudi avstrijske izkušnje, sta povedala Jože Renar iz GZS in Sabina Rupert iz OZS.
"Smernice so prispevek za urejanje poslovnega okolja, za zmanjšanje tveganj javnih naročnikov ter kakovostno, uspešno in pravočasno izvedbo javnih naročil gradenj," je ocenil Renar, ki je izrazil upanje, da se bodo tudi v praksi, kjer veliko vlogo igra Državna revizijska komisija, stvari odvijale v pravo smer. Rupertova pa si nadeja izboljšanja tudi na področju plačevanja podizvajalcev, kar se v zadnjih letih ni popravilo.
To, da so smernice dobra osnova za začetek procesa izboljševanja in normalizacije stanja gradbeništva v Sloveniji, je ocenil tudi Igor Banič iz podjetja Pomgrad. Smernice niso v pomoč le naročnikom, temveč tudi izvajalcem, da "pridobijo dovolj referenc, znanja in izkušenj, s katerimi lahko bolj uspešno konkurirajo tudi na tujih, in ne le domačem trgu". Dotaknil se je težav, ki jih imajo s takšnimi projekti lokalne skupnosti in direktorat pozval, naj jim pomaga pri pripravi dobre dokumentacije, ki je osnova vsakega dobrega projekta.
Smernice se bodo glede na izkušnje v praksi dopolnjevale in spreminjale, je dodal generalni direktor direktorata za javno naročanje ministrstva za javno upravo Sašo Matas. Povedal je, da so spremembe zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja, s katerimi želijo povečati učinkovitost javnega naročanja in revizijskega postopka, v javni razpravi še do konca meseca ter da pričakujejo, da bo vlada predlog potrdila nekje do začetka poletja.