Kupovanje prve sobne rastline utegne biti naporno, saj se znajdemo v svetu, ki ga ne poznamo. Lahko se sprehajamo med policami, prebiramo oznake na različnih rastlinah in potrpežljivo čakamo na prostega prodajalca. Ali pa v cvetličarni upamo, da ne bomo ustvarili dolge vrste nezadovoljnih strank, ki bodo čakale zaradi tistega, ki potrebuje tisoč nasvetov. Povpraševanje po sobnih rastlinah je v vzponu. Vse več ljubiteljev je tudi med mladimi, ki se prvič lotevajo skrbi za zelenje. Virtualni nakupi sobnih rastlin, ki v letošnjem letu postajajo stalnica, se morda izkušenim gojiteljem zdijo dvomljivi, v resnici pa so odlična mešanica skoraj brezosebnih vrtnih centrov in izredno osebnih cvetličarn.
PREBERITE ŠE: MILENIJCI IMAJO RADI SOBNE RASTLINE, A SE JIH HKRATI BOJIJO
Na spletnih cvetličarnah se obiskovalec sreča z opisom rastline in tudi navodili za gojenje, kar olajša izbiro. O vzponu prodaje sobnih rastlin prek spleta smo se pogovarjali z ustanoviteljicama spletne strani Džungla plants in sogovorniki iz podjetja Merkur, ki pravijo, da tovrstni nakupi v letošnjem letu zagotovo postajajo nov trend, kupci pa se počasi navajajo nanj.
Ustanoviteljici podjetja za spletno prodajo sobnih rastlin Džungla plants, Tjaša Jarc in Tilyen Mucik, sta na idejo prišli med spomladansko karanteno. »Ko sem se peljala v vrtni center kupit rastline, sem pomislila, da bi si v takšnih razmerah raje ogledala ponudbo na spletu in naročila rastline, kot da se vozim naokoli in jih iščem,« je pojasnila Tjaša.
Glavni izziv prodaje rastlin prek spleta je dostava. Gre za žive organizme, ki se lahko med premikanjem, prestavljanjem in prevozom poškodujejo. Rastline morajo zaščititi in oviti, dati v škatlo, napolniti s papirjem, da se med transportom čim manj premikajo in da je ublaženo tresenje. Pozimi rastlinam dodajo še grelne blazinice. »Dostavljavci vam paket dostavijo že naslednji dan po tem, ko jim dobavitelji predamo pošiljke. Celoten proces steče zelo hitro,« pojasnjuje Tjaša Jarc.
Ker med prevozom pošiljke lahko hitro pride do poškodb, v Merkurju pravijo, da se njihovi kupci raje odločajo za možnost osebnega prevzema ali rezervacije v nakupovalnem centru. Manjši ponudniki sobnih rastlin tovrstni način prevzema lahko omogočijo zgolj v kraju, kjer imajo sedež podjetja. Tjaša Jarc pojasnjuje, da so morali pri Džungla Plants dostavo zato še bolj izpopolniti. Če pa vseeno pride do nesreče, svetuje, naj naročnik poškodovano rastlino takoj fotografira in se jim oglasi. »Je pa ta del zame osebno vedno eden najtežjih, saj me vsakič znova prizadene, ko vidim kakšno poškodovano rastlino. Še vedno se nisem naučila tega jemati neosebno,« dodaja Tjaša.
Poleg sobne rastline kupec prejme še rastlinski potni list (uradni dokument, ki potrjuje, da rastlina izpolnjuje zahteve glede zdravstvenega varstva rastlin v skladu s fitosanitarnimi predpisi) in navodila za nego oziroma napotilo, kjer ta navodila lahko poišče, še dodaja Tjaša.
Spletna prodaja sobnih rastlin je zanimiva tudi zaradi možnosti dogovora o dostavi redkih rastlin – o tem bi se prej lahko pogovarjali osebno s cvetličarjem. »Redke rastline za naju predstavljajo kar velik izziv, saj je za njihovo dobavo potrebno razviti res dobro mrežo in odnose s prodajalci,« pojasnjuje Tjaša, a dodaja, da se s Tilyen na tem področju zelo trudita.
PREBERITE ŠE: JAN ROBIN: SLOVENSKI BOTANIK, KI JE OBNOREL INSTAGRAM
Po zimi bo prišla pomlad, čas, ko bodo ljubitelji cvetja in vrtnarjenja vedno bolj usmerjeni v nakup semen. Te se bo, če bodo trgovinski centri spet odprti, dalo kupiti v živo, sicer pa tudi naročiti prek spleta. Možnosti pri tem so neomejene, zato tudi pri Džungla Plants razmišljajo, da bi ponudili semena in čebulice, da se bo zelena oaza iz notranjosti čim bolj cvetoče prelila še ven.