Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Sadovnjaki

V projektu za odgovorno porabo hrane v devetih državah 74.000 otrok

Ekošole iz devetih evropskih držav, med njimi tudi Slovenije, so se vključile v projekt Odgovorno s hrano, namenjen izobraževanju za odgovorno porabo hrane. Več kot 74.000 otrok s skoraj 4000 učitelji in vzgojitelji obravnava teme s tega področja, skupaj pa iščejo tudi možnosti za odgovorne spremembe v svojem lokalnem okolju.
K. Ž./STA
18. 9. 2017 | 13:13
21. 10. 2024 | 14:28
3:08

V triletni učni projekt, katerega cilj je sprejemanje odgovornih potrošniških odločitev, je vključenih 163 vrtcev in šol. V Sloveniji je v prvem letu projekta sodelovalo 13 ustanov, v drugem oziroma v prihodnjem šolskem letu pa jih bo 45, so v sporočilu zapisali skrbniki programa Ekošola. Sodelujoče države so poleg Slovenije še Bolgarija, Češka, Hrvaška, Latvija, Malta, Poljska, Romunija in Slovaška.

Globalni program je usmerjen k aktivnostim, s katerimi sodelujoči razvijajo kritično razmišljanje ter pridobivajo znanje in veščine, s katerimi bodo postopoma znali sprejemati nove potrošniške in vedenjske vzorce. Cilj projekta je spodbuditi tudi ozaveščenost staršev in širše šolske skupnosti o globalnih vplivih naših vsakodnevnih prehrambnih odločitev.

Na začetku šolskega leta so eko odbori vzgojiteljev, učiteljev, otrok, učencev in dijakov iz vsake ustanove izvedli pregled hrane ter razdelili vprašalnike po gospodinjstvih. Na osnovi ugotovitev so izbrali eno ali več tem, ki so jih raziskovali celo leto, na primer palmino olje, zavržena hrana, potrošnja mesa ter lokalna in sezonska hrana.

Ustanove so se po navedbah skrbnikov projekta predlaganih tem lotevale zelo izvirno. Med drugim so spoznavali globalne učinke lokalne pridelave in proizvodnje hrane, spremljali poreklo živil v trgovinah in poreklo zaužite hrane, pripravljali obroke iz lokalno pridelane hrane ter izvajali ukrepe za zmanjševanje zavržene hrane. Na temo odgovorne porabe hrane so pripravili plakate in slogan, pripravljali predstavitve in raziskovalne naloge ter pisali članke in objavljali vsebine na spletu, v šolskih časopisih in v lokalnih medijih.

Ob koncu šolskega leta so šole organizirale dneve aktivnosti, na katerih so eko odbori in drugi sodelujoči obvestili otroke, učence, dijake, učitelje, starše in širšo skupnost o temah, ki so jih izbrali. Vsaka ustanova je ob koncu pilotnega leta projekta sestavila svojo ekolistino, kjer so zapisali svojo vizijo o odgovornem do hrane in o hrani, še piše v sporočilu.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine