Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Interier

Barve – protiutež težkim časom

Živahne in privlačne barve, lepi in duhoviti izdelki za dom, cvetlični in živalski potiski na porcelanu. To so le nekateri poudarki z letošnjega sejma Ambiente, ki je pred dobrim tednom zaprl svoja vrata na sejmišču v Frankfurtu. Gre za enega redkih tovrstnih sejmov, ki se lahko pohvali s polno zasedenostjo kar 330.000 kvadratnih metrov velikega razstavišča. Na njem je tokrat razstavljalo 4543 podjetij iz 87 držav, med njimi 16 slovenskih podjetij oziroma blagovnih znamk.
Foto: Aleksandra Zorko
Foto: Aleksandra Zorko
18. 9. 2017 | 13:19
21. 10. 2024 | 21:51
7:20

Med njimi so na posebnih predstavitvah Next in A Mano nastopile štiri oblikovalke: Urša Nina Cigler z blagovno znamko Ursanina, Jana Mršnik in Vesna Štih z blagovno znamko BelaBela ter Nika Stupica s podjet jem Kaolin. Prikupni, živahno obarvani copati iz volnene polsti so najbolj prepoznavni izdelek blagovne znamke Ursanina in ni presenetljivo, da so v Frankfurtu zbudili veliko zanimanja obiskovalcev. »Izstopajo zaradi svoje oblike, ki se upira povprečni predstavi, da so copati brezoblična obuvala, v katerih nam je sicer dokaj udobno, nikakor pa se v njih ne počutimo lepe, elegantne, posebne. Volnena polst ima vse pozitivne lastnosti volne, je zračna, topla, lahka, mehka, a hkrati ne bode, saj so volnene dlake zglajene oziroma stisnjene,« pojasnjuje Urša Nina Cigler. Iz volnene polsti živahnih odtenkov poleg ženskih, moških in otroških copat oblikovalka izdeluje tudi torbice, denarnice, broške in sponke za lase.

Blagovno znamko BelaBela in delo oblikovalk tekstilij in oblačil Jane Mršnik in Vesne Štih so si obiskovalci sejma Ambiente lahko ogledali že preteklo leto. Letos sta bili znova izbrani, a tokrat v skupino Next, v katero po presoji strokovne komisije uvrstijo mlade poslovne talente s področja oblikovanja uporabnih izdelkov za dom. Na sejmu sta na ogled postavili luči, zaveso in košare, ki jih ustvarjata pod blagovno znamko BelaBela. Posebnost omenjenih izdelkov je, da temeljijo na enem elementu, ki se poljubno sestavlja v različne uporabne in dekorativne predmete. Za to priložnost sta pripravili tudi nekaj novosti, med njimi je večnamenski nakit iz filca z imenom Coraltwist.

Z ročno izdelanimi izdelki iz porcelana pa se je na sejmu predstavila oblikovalka Nika Stupica. Na videz nežne skodelice s prefinjenimi potiski so pritegnile pozornost marsikaterega mimoidočega.

Les in barve

Barve, ki so letos v ospredju v modni industriji, so se prikradle tudi na porcelan, izdelke iz stekla in celo kristala ter druge dodatke in lepe predmete za dom. Koralno rdeča in turkizno modra sta že dva takšna priljubljena odtenka. V Steklarni Rogaška so ju uporabili pri kristalnih kozarcih (natančneje na pecljih kozarcev), s katerimi želijo nagovoriti mlajšo generacijo. Poleg kolekcij iz kristala so na interaktivnem razstavnem prostoru, ki ga je zanje zasnoval hrvaški scenograf Ivica Propadalo, predstavili nove lestence oblikovalke Nine Malovrh. Pa še en zanimiv izdelek so uvrstili med novosti, to je telovadna utež iz kristala. Kakor je pojasnila Nina Malovrh, liter kristala tehta tri kilograme.

Med številnimi novostmi na razstavnem prostoru podjetja Steklarna Hrastnik so bili prvič na ogled tudi dekorirani izdelki iz stekla z avtorskim dekorjem oblikovalke Alenke Leskovšek. Ker je bil sejem tik pred praznikom zaljubljencev valentinovim, so kakšen nasmeh gotovo izvabili tudi kozarci z rdečimi srčki.

A ob barvah in potiskih tako na steklu kot porcelanu oblikovalci niso pozabili na lepoto naravnega lesa, ki še poudari eleganco belega jedilnega servisa. Med belo klasiko je zagotovo izstopala nova kolekcija z imenom Nendoo, ki jo je predstavilo podjetje Rosenthal. V njej so združeni funkcionalnost, tradicija in dekoracija. Slednja ni običajna s pisanimi potiski, zlatimi obrobami ali živimi barvami, temveč le strukturirana, arhitekturna z mat ali sijajno končno obdelavo, ki se čuti, ko porcelan vzamete v roke.

Pri drobnih predmetih za dom je priljubljen tudi masivni les. Za takšnimi lepimi predmeti ni treba iti prav daleč, najdemo jih tudi v domači izdelavi. Podjetje Evostil z blagovno znamko Breka, ki se na sejmu Ambiente predstavlja že osem let, jih je na ogled postavilo kar nekaj, večinoma iz masivnega orehovega lesa, različne okrasne sklede, deske za rezanje, pladnje in servirne vozičke. Nasprotje lesu, zlasti pri dodatkih za kopalnico in seveda tudi druge prostore, so umetni materiali. Ti ponujajo zlasti pestro izbiro barv.

Recikliranje & co

Zasičenost z izdelki je bila ena od tem, ki jih je na sejmu v ospredje postavil nemški profesor in oblikovalec Hansjerg Maier-Aichen. Oblikovalci in podjetja mislijo, da morajo vsakih šest mesecev narediti in javnosti ponuditi nov dizajn, vsak mesec je na policah kaj novega, nekakšni novi trendi, to je pripeljalo do zasičenosti z izdelki, razmišlja profesor. Vsako leto ali celo večkrat na leto se pojavi množica novih smernic, zato ljudje postajajo vse bolj zmedeni, saj ne vedo, kaj izbrati. Po mnenju Maier-Aichna bi se morali v prihodnosti držati načela naredi manj, toda bolje. Ob tem je prav tako pomembno, kje je izdelek narejen. Tega problema so se dotaknili pri italijanskem podjetju Alessi z novo kolekcijo pladnjev (Un)forbiden city, (Ne)prepovedano mesto, ki so jo pospremili z vprašanjema, kaj je izdelano v Italiji in kaj je oblikovano na Kitajskem. K sodelovanju so povabili osem kitajskih arhitektov z nalogo, naj vsak oblikuje pladenj, prepoznaven Alessijev oblikovalski kos. Nastali so večnamenski pladnji, ki ponujajo različne možnosti uporabe.

Kaj vse se da narediti iz odpadnih materialov, je pokazalo filipinsko podjetje 33 point 3 exports, ki sodeluje v evropsko-azijskem projektu Smart Cebu. Okrasni lonci iz starih pnevmatik, luči iz ostankov školjk, večnamenske košare iz ostankov japonk in podobno izdelujejo v omenjenem podjetju že nekaj let pod vodstvom Marka Brauna, oblikovalca mlajše generacije. Ne glede na material, iz katerega so narejeni uporabni in okrasni predmeti za dom, pravijo v studiu bora.herke.palmisano, ki je za Ambiente raziskoval trende in pripravil razstavo ter knjigo o njih, bo naš dom v prihajajočem letu še bolj barvit in brezskrben.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine