Strokovna žirija (v sestavi Lenka Bajželj, Mateja Panter, Maja Tasič Demšar, Jelena Pirkmajer, Branko Uršič in predsednik Matjaž Zorc) je med prispelimi predlogi za nagrado oblikovanje leta soglasno izbrala jadrnico Elan GT6, ki so jo oblikovali Elan R&D, Studio F. A. Porsche in Humphreys Yacht Desin izdelali pa v Elanu.
»Ko se združijo priznani navtični oblikovalci Humphreys Yacht Design, oblikovalski studio F. A. Porsche in proizvajalec, ki že desetletja kraljuje v svojem razredu, je rezultat, poln presežkov, že skorajda pričakovan. Preporod navtike in dojemanja prostega časa na morju se odraža v novi zasnovi, ki sicer sledi ostalim trendom, vendar jih hkrati tudi presega,« je v obrazložitvi zapisala strokovna žirija.
Poleg omenjene nagrade v kategoriji oblikovanje leta so podelili še dve posebni pohvali žirije. To sta si prislužila vgradna pečica Gorenje OptiBake Dark, ki so jo oblikovali Matevž Popič, Tomislav Krašovec in Lidija Pritržnik, in svetilo Stellar, oblikovalca Janeza Mesariča iz studia Mashoni.
V kategoriji zasebni interier leta 2021 je strokovna žirija (v sestavi Ana Gruden, Peter Gabrijelčič, Jurij Sadar in predsednica Kristina Dešman) odločila, da nagrado prejme projekt Odsevi prostora, ki sta ga zasnovali arhitektki Petra Zakrajšek in Katarina Brlek iz biroja GAO arhitekti. Nagrajeni projekt smo predstavili tudi v naši prilogi. »Rdeča nit interierja je premišljena igra tankih geometrijskih linij in vzorcev, ki stanovanju dajejo kanček igrivosti in razgibanosti ter poudarjajo dinamični življenjski slog naročnikov,« je takrat za našo prilogo povedala vodilna arhitektka arhitekturnega biroja GAO arhitekti Petra Zakrajšek o zgodbi interierja, ki sta ga zasnovali s kolegico Katarino Brlek.
PREBERITE ŠE: Odprta vrata: Odsevi lepih kosov pohištva in umetnosti
»Nastal je funkcionalen, pomirjujoč in čuten ambient, v katerem si odpočiješ in se napolniš z energijo,« pa je zapisala strokovna žirija in ob tem poudarila, da sta avtorici pri oblikovanju interierja sodelovali z Galerijo Fotografija. »Na ključne točke pogledov sta umestili štiri fotografije, dinamičen odsev treh avtoric različnih generacij. S tem sta izkušnjo fotografije prenesli iz galerije v zasebni interier.«
V kategoriji javni interier leta 2021 je strokovna žirija podelila nagrado projektu prenove hotela Grand Koper, avtorjev AKSL arhitekti (Špela Leskovic, Aleš Košak, Vita Marolt, Samantha Konec, Maja Pečar).
»Za razliko od prejšnjih let so prispele rešitve letos manj radikalno raziskovalne, pa zato bolj kontekstualne. Oba nagrajena interierja, tako zasebni kot javni, se sprašujeta o potrebah ljudi danes, v času epidemije, ko imajo željo po osebnih stikih in javnem življenju. S svojo pretočnostjo tudi v notranjosti omogočata doživljanje, značilno za odprti javni prostor. Oba interierja sta izrazito pripovedna – tako delujeta bolj zaščitniško in varno. V času negotovosti domačnost in udobnost postavljata pred radikalnost,« je strokovna žirija zapisala obrazložitev svoje odločitve.
Tokrat so na predlog muzejske svetovalke Lenke Bajželj nagrado za oblikovanje, ki je prestalo preizkus časa in dokazalo trajno vrednost – brezčasno oblikovanje podelili arhitektki in oblikovalki Maji Tasič Demšar.
»Študij arhitekture je dal Maji Tasič Demšar široko osnovo za doživljanje in kreiranje prostora. Grafično oblikovanje, s katerim se je ukvarjala povsem na začetku svoje oblikovalske kariere, in oblikovanje tkanin, ki se mu ni nikoli odrekla, sta jo opremila z izjemno mero za urejenost in usklajenost prostora in barv. Nezmotljiv občutek človeka, ki je ne le načrtovalec, temveč tudi kritičen uporabnik izdelkov z izjemno izobrazbo na širšem kulturnem področju, pa jo je vodil pri vseh projektih brez izjeme, do izvedb, ki presegajo na papirju zarisano oblikovalčevo logiko funkcije, konfekcijsko opremo ali pogosto nesprejemljive kompromise in pogrošno nostalgijo,« je o svojem predlogu zapisala muzejska svetovalka Lenka Bajželj.
Podelili so tudi nagrade za prepoznavne dosežke mladih talentov na področju industrijskega oblikovanja, mode in arhitekture.
V kategoriji perspektivni – arhitektura so nagrado prejeli: Anja Mencinger za magistrsko delo Krasni novi svet: idejna zasnova arhitekturno-urbanistične ureditve nad poglobljeno železniško progo v Spodnji Šiški; Filip Kulčar za semestrsko nalogo projekt stanovanja umetnice Björk; Maja Križan za nalogo o prenovi parka Univerzale z ohranitvijo obstoječe strukture starih dreves, ki opozarjajo na identiteto tega prostora in kraja.
V kategoriji perspektivni – industrijsko oblikovanje so nagrado prejeli:
– Tino Duralija, Deja Kofol in Jon Schwarzmann za različne projekte v okviru študija na oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje na ALUO;
– Marija Staničić za diplomsko nalogo z naslovom Večfunkcionalno pohištvo s svetlobnimi elementi, v kateri je zasnovala večfunkcionalna svetila, ki med drugim vplivajo tudi na počutje uporabnika in s tem dvignejo kakovost bivanja;
– Vitja Kos Krštinc, Izidor Hrastnik, Maša Belič, Hana Pohajda, Katarina Remic, Peter Somi, Jasna Štampfer, Tim Vidovič, Luka Žuran, ki so sodelovali pri projektu razvoja oblazinjenega pohištva za blagovno znamko Kauch;
– inženirska oblikovalka Jana Kučej je v okviru magistrskega študija je uspešno realizirala več oblikovalskih projektov, tako študijskih kot tudi industrijskih, rdeča nit vseh pa je bil preplet naravnih materialov s tradicionalnimi slovenskimi motivi.
V kategoriji perspektivni – modno oblikovanje so nagrado prejeli: Špela Hudobivnik, Zala Hrastar, Lan Krebs in Monika Kuharič.