Pogrinjke in dodatke za dom so postavili v gozd, pravzaprav ob fototapete bujnega gozda. Tako je izčiščeno in minimalistično oblikovanje prišlo še bolj do izraza. To velja zlasti za porcelan in jedilne servise, na katerih je bilo manj okrasja in več lepih prefinjenih oblik v beli barvi. Družbo so jim delali masivni leseni dodatki, prav tako izčiščenih oblik, a jim les s svojo naravno lepoto daje prav poseben pečat. Pravo nasprotje so kuhinjski pripomočki iz plastike, ti so vse prej kot minimalistični, proizvajalci zlasti izkoriščajo možnost uporabe živih barv. Pri teh pa seveda največ pomenita izvirnost in duhovitost, saj se le tako med množico podobnih njihovi avtorji lahko prebijejo v ospredje.
Med slovenskimi razstavljavci
Sejem Ambiente je vsako leto polno zaseden in tudi množično obiskan. Po podatkih organizatorja je letos na njem sodelovalo 4688 razstavljavcev iz 81 držav, ogledalo pa si ga je kar 140.000 obiskovalcev – tako število sodelujočih kot obiskovalcev je znova naraslo. Dobra je bila tudi slovenska zastopanost. Na sejmu se je namreč predstavilo kar 20 slovenskih razstavljavcev, ki imajo v svoji ponudbi izdelke za dom. Nekateri so sodelovali prvič, drugi prihajajo že vrsto let. Oblikovalki Jana Mršnik (BelaBela) in Anka Štular (Krearna) sta nastopili na skupnem razstavnem prostoru, katerega stene so krasile tapete Anke Štular, ob njih so bile na ogled luči, zavesa, košare in izdelek Coraltwist, ki jih poznamo pod blagovno znamko BelaBela, pozornost pa so vzbujale tudi ptičje hišice, ki jih je oblikovala Anka Štular. Pisani svet trendovskih izdelkov iz filca je predstavila Urša Nina Cigler, ki se je sejma udeležila že lani. Na ogled je postavila vse izdelke iz svoje ponudbe, dodala pa jim je novost, to je etui za pametne telefone. Oblikovalka Nika Stupica se je s svojim ročno izdelanim porcelanom, ki nastaja v majhnem družinskem podjetju Kaolin, predstavila drugič. Med novostmi so bile viseče luči in vrčki za mleko.
Že desetič je v Frankfurtu nastopilo podjetje Evostil, ki predstavlja blagovno znamko Breka, v kateri najdemo dekorativne, namizne in kuhinjske izdelke iz lesa. Posebej za letošnjo predstavitev so pripravili ptičnico, ki je nastala v sodelovanju z oblikovalcem Jurijem Dobrilo.
V svet živahno obarvanih kuhinjskih pripomočkov iz plastike so obiskovalce popeljali pri podjetju Plastika Skaza, ki se je na sejmu predstavljalo prvič. V ospredje so postavili novo linijo izdelkov Viva, ki jo je zasnovala oblikovalka Ivana Potočnik, in kuhinjskih pripomočkov Solo, pod katero se je podpisala oblikovalka Darja Osojnik.
V svet dišečih medenih sveč, ki jih je oblikoval Oskar Kogoj, in drugih izdelkov so obiskovalce popeljali pri družinskem podjetju Perger 1757 iz Slovenj Gradca.
Razstavni prostor Steklarne Rogaška je zasnovala oblikovalka Nina Malovrh, ki je za izhodišče vzela štiri elemente in vanje umestila izdelke iz njihove ponudbe: zrak, vodo, zemljo in ogenj. Kakor je pojasnila Nina Malovrh, so štirim elementom dodali še petega, to je svetlobo, saj so premierno predstavili sedem novih lestencev. Poleg barv so razstavni prostor popestrile znanilke pomladi – trobentice, ki so jih posadili v steklene lončke in obesili na stene.
Staklarna Hrastnik je med drugim postavila na ogled kozarec Speak. Kozarec novih priložnosti, kakor mu pravijo, je nastal v sodelovanju Steklarne Hrastnik in S projecta, slovenskega projekta socialnega podjetništva. Steklarna Hrastnik namreč del prihodka od prodaje kozarca namenja izobraževanju socialno ogroženih mladih in jim tako pomaga ustvarjati nove priložnosti. Predstavili so tudi izviren vrč z utorom z imenom Grip it, ki združuje dva svetova – svet stekla in plastike.
Na skupnem razstavnem prostoru sta tako kot preteklo leto nastopili podjetji Odeja in Svilanit Svila, prav tako podjetji EMO in Pocajt. Podjetje Konus Konex pa na sejmu v Frankfurtu sodeluje že od leta 2001.
Od mladih talentov do francoske filmske dive
Sejem Ambiente že od leta 2001 daje priložnost mladim talentom. Letos se jih je na posebnih predstavitvah v različnih dvoranah predstavljalo 30 s svojimi bolj ali manj inovativnimi zamislimi. To je priložnost, da se srečajo s potencialnimi naročniki, proizvajalci ali podjetji, ki bi v prihodnosti z njimi sodelovala. Po videnem mladim oblikovalcem ne manjka izvirnih zamisli, veliko uporabljajo reciklirane materiale, vključujejo pa tudi tradicionalne tehnike izdelave. Kakor je dejal profesor Hansjerg Maier-Aichen, ki je na sejmu vodil posebne oblikovalske oglede za novinarje, se bodo morali bodoči oblikovalci vprašati, koliko stvari zares potrebujemo oz. jih potrebujejo potencialni uporabniki, razmišljati v smeri manjšega števila novih izdelkov, a bodo morali biti ti trajnostno naravnani, kakovostni in seveda posebni, da bodo sploh pritegnili zanimanje kupca.
Sejem vsako leto postreže s pestrim obsejemskim dogajanjem, podelitvami nagrad za vrhunsko oblikovanje, organizatorji pa pobrskajo tudi med plagiati in jih predstavijo skupaj z izvirniki, da si lahko obiskovalci ogledajo razliko med njimi.
Najbolj pričakovan je bil obisk francoske filmske dive Catherine Deneuve, saj so ga napovedali kot vrhunec dogajanja. Francija je bila namreč partnerska država, s čimer so počastili 50 let francosko-nemškega prijateljstva. Pod sloganom Od mode do pogrinjkov je približno 150 francoskih razstavljavcev predstavilo oblikovanje, za katero pravijo, da ima vpliv po vsem svetu. Postavili so kar celotno stanovanje, opremljeno v francoskem slogu. Zanj je poskrbela oblikovalka Olivia Putman iz Studia Putman. Poiskala je pohištvo domačih proizvajalcev, ki ponazarja francoski slog opreme. Putmanova je mednarodno priznana oblikovalka, ki se ukvarja tako z notranjim oblikovanjem kot scenografijo in krajinskim oblikovanjem. Od leta 2007 vodi studio, ki ga je ustanovila njena mama Andrée.
Pečat, ki ga pusti s svojim delom, opisujejo kot mešanico umetnosti, mode in oblikovanja. Catherine Deneuve si je ogledala nekaj razstavnih prostorov, se ustavila na kavi in si nazadnje ogledala še predstavitev francoskega stanovanja. Prihodnje leto bo partnerska država Japonska.