Na licitaciji - ta bo ločena za električno energijo in plin - bodo lahko sodelovali vsi ponudniki elektrike in plina, zmagovalec pa bo tisti z najnižjo ceno. Dobavitelji se morajo strinjati s pogoji skupinskega nakupa, ponuditi pa morajo navzgor omejeno ceno za 12 mesecev, ne sme biti sankcij za odstop od pogodbe ali skritih stroškov, potrošniki, ki bodo v okviru kampanje zamenjali dobavitelja, morajo biti pravočasno obveščeni o ceni po poteku 12 mesecev.
V kampanji lahko sodelujejo vsi potrošniki, ne le člani ZPS. Prijave sprejemajo na spletni strani kampanje. Dodatne informacije in pomoč pri prijavi so jim na voljo preko elektronske pošte zamenjajinprihrani@zps.si ali na telefonski številki 01 432 30 35 (vsak delavnik med 8. in 20 uro).
Potrošniki, ki se bodo prijavili za sodelovanje v skupinskem nakupu, bodo v drugi polovici avgusta prejeli individualno oceno prihrankov in ponudbo za zamenjavo dobavitelja. Tisti, ki se bodo odločili za zamenjavo dobavitelja, bodo lahko do 5. oktobra podpisali pogodbo in zamenjali dobavitelja.
ZPS kampanjo skupinskega nakupa električne energije in plina izvaja drugič. V prvi, ki je potekala pred dvema letoma in pol, je dobavitelja zamenjalo več kot 12.300 gospodinjstev, posamezno gospodinjstvo je v povprečju na letni ravni prihranilo 80 evrov, skupaj pa so sodelujoči prihranili približno en milijon evrov.
"Za potrošnike so takšne kampanje zagotovo dobrodošle," je junija v pogovoru za STA poudarila predsednica ZPS Breda Kutin in ocenila, da so tovrstne kampanje tudi pritisk na vse dobavitelje, da znižajo cene. Cene energije so se namreč po prvi kampanji po njenih pojasnilih znižale.
Medtem ko dobavitelji pravijo, da pri cenah elektrike ni več veliko manevrskega prostora, na ZPS ugotavljajo, da so šle cene bolj navzdol pri gospodarstvu kot pri gospodinjstvih. "Če so šle cene za gospodarstvo bolj dol, potem je še nekaj prostora za gospodinjstva," je dejala.
Ob tem je izpostavila problem razumevanja računa za električno energijo. Cena elektrike namreč predstavlja le eno tretjino skupnega zneska na položnici, večina potrošnikov pa gleda pod črto, samo skupni znesek.
Tovrstne kampanje po mnenju Kutinove niso dobre le za potrošnike, temveč tudi za dobavitelje. "To je zelo dobro za tiste, ki želijo na novo vstopiti na trg ali povečati svoj delež. Prepričani smo, da se jim to splača," je poudarila.
PREBERITE ŠE: Zamenjava dobavitelja energije je varna