Paviljon, ki so ga zasnovali SoNo arhitekti in katerega vrednost je nekaj manj kot 1,8 milijona evra, bo postavljen na elitni lokaciji ob italijanskem in avstrijskem paviljonu, so sporočili iz Lumarja. Piramidalna oblika paviljona, ki bo postavljen na geometrijsko razgibani površini, odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja – prehajanje alpskega hribovja in panonskega ter sredozemskega gričevja v obdelovalne površine ravnin, kotlin in dolin z izjemnim podzemnim svetom prepredenim z jamami, ki jih v jamskih rovih in dvoranah krasijo kapniki.
»Veseli in ponosni smo, da bomo lahko svoje znanje, izkušnje in tehnologijo uporabili pri gradnji slovenskega paviljona. Gre za izjemno zahteven projekt, ki je velik izziv za vse naše strokovnjake in podizvajalce. Kot glavni izvajalec bomo poskušali v različne faze gradnje vključiti čim več slovenskih podjetij, saj se zavedamo pomena projekta in dejstva, da imamo v Sloveniji odlična podjetja z vrhunskim znanjem,« je dejal direktor Lumarja Marko Lukić. Paviljon bo predvidoma zgrajen do konca februarja 2015.
Svetovne razstave Expo potekajo vsakih pet let, glavni namen pa je predstavitev držav na določeno aktualno temo. Tema razstave Expo 2015, ki bo potekala v Milanu od 1. maja do 31. oktobra prihodnje leto, na njej pa se bo med 142 državami predstavila tudi Slovenija, je hrana in poteka pod sloganom Feeding the Planet, Energy for Life (Hrana za planet, energija za življenje).
Kakor pravijo v biroju SoNo arhitketi, slovenski paviljon temelji na sloganu I feel Slovenija. Green. Active. Healthy: »Rdeča nit se v razstavi manifestira skozi vrsto interaktivnih elementov in prek same arhitekturne zasnove paviljona. Pet prizmaičnih oblik, postavljenih na geometrijsko razgibani površini, ki s svojo formo spominja na obdelovalno površino, predstavlja slovenske geografske pokrajine in simbolizira vzklitev temeljnih idej trajnostnega razvoja.«
Pomen svetovne razstave v Milanu je za Slovenijo še toliko večji, saj bo dogajanje prvič postavljeno v njeno neposredno bližino. Italija je tudi prva po obisku turistov v Sloveniji, druga najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije in tretji največji tuji investitor v Sloveniji. Po napovedih organizatorjev si bo svetovno razstavo v Milanu ogledalo 20 milijonov ljudi, od tega vsak četrti Italijan.